۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۸۳۶۸۹
امام جمعه مود:

دشمن می خواهد شعور حسینی را از ما بگیرد

امام جمعه مود گفت: افزون بر اینکه یا حسین(ع) می گوییم باید با حسین(ع) نیز باشیم؛ امروز دشمن تلاش می کند شور حسینی را به ما بدهد و شعور حسینی را از ما بگیرد.
فلسفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسین فلسفی راد، امام جمعه مود صبح امروز در مراسم اولین سالگرد شهادت شهید مدافع وطن محمد کلاته نایبی که در بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: امنیت با خون برکت شهدا به وجود آمده است.»

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن دو مرتبه واژه «منت» را به کار برده است، گفت: نخستین واژه «منت» به دلیل مباحث هدایتگری رسول الله(ص) است؛ پیامبراکرم(ص) مردم را از گمراهی نجات داد و آن ها را هدایت کرد.

امام جمعه مود با بیان اینکه حسین(ع) خون قلبش را فدای مردم کرد که مردم از سرگردانی و ظلمت نجات دهد، افزود: دومین واژه «منت» در قرآن نیز به دلیل وجود امنیت است و خداوند متعال کسانی که امنیت پایدار را برقرار می کنند جزء لشگریان و جنود خاص می داند.

حجت الاسلام فلسفی راد با بیان اینکه زحمات نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت هرگز از دید ملت مغفول نمانده است، تصریح کرد: شهدا عند ربهم یرزقون اند و آن ها افزون بر اینکه دنیای خود را به خوبی مدیریت کردند، مرگ خودشان را نیز مدیریت کردند.

وی ادامه داد: انسان ها در برابر نعمات الهی به سه گونه برخورد می کنند و برخی از انسان ها معامله، برخی مقابله و برخی معاشقه می کنند و شهدا نیز از آن دسته افرادی هستند که در برابر نعمات الهی معاشقه کردند.

امام جمعه مود با اشاره به اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) امروز دنیا را تکان داده است و مسلمان و غیر مسلمان جاده عشق را می پیمایند و به حسین(ع) اقتدا می کنند و کربلا مردم را بیدار می کند.

حجت الاسلام فلسفی راد با بیان اینکه شهدا به دنیا حیات می بخشند، اظهار کرد: امروز باید بدانیم یزید و امام حسین(ع) زمان ما چه کسانی هستند و باید بصیرت داشته باشیم؛ شهید نیاز به تجلیل ما ندارد اما اگر امام حسین(ع) را تجلیل می کنیم به دلیل این است که به تحلیل برسیم.

وی افزود: مهم تر از شهدا توجه به آرمان های شهدا است و بسیاری از مردم حتی یزید یا حسین(ع) گفتند اما یزید فقط یا حسین(ع) می گفت و با حسین(ع) نبود.

امام جمعه مود گفت: افزون بر اینکه یا حسین(ع) می گوییم باید با حسین(ع) نیز باشیم؛ امروز دشمن تلاش می کند شور حسینی را به ما بدهد و شعور حسینی را از ما بگیرد.

حجت الاسلام فلسفی عنوان کرد: امام حسین(ع) شهید شدند که مقام بر باد رفته انسانیت را به انسان برگرداند و خداوند متعال نیز راه شهدا را باز گذاشته که مسیر خود را گم نکنیم.

وی با بیان اینکه شهدا چهار هدف معرفت و آگاهی آن ها نسبت به مبانی دینی و اسلامی، تبعیت از ولایت فقیه، دشمن شناسی و جلوگیری از نفوذ و تکلیف محوری داشتند، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب انتظار دارند که روحانی انقلابی، کارگر انقلابی و مدیر انقلابی در جامعه وجود داشته باشد.

امام جمعه مود تصریح کرد: دشمن در تلاش است مسأله انقلابی بودن را در جامعه کمرنگ کند و امروز دشمن در ما رخنه و نفوذ کرده است. 

حجت الاسلام فلسفی راد افزود: هر جایی که  بدون چون و چرا از فرمایشات رهبری تبعیت کردیم به موفقیت رسیدیم و دشمن وقتی در اهواز ترقه بازی به راه می اندازد و چند روز بعد موشک های سپاه در قلب تروریست ها فرود می آیند این نشان از عزت ایران اسلامی است.

وی گفت: امروز دشمنان از موشک های ایران می ترسند و اگر پشه ای در خلیج فارس پر بزند سپاه متوجه می شود./۹۳۱۴/پ203/ب1

ارسال نظرات