۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۵۸۳۴۲۸

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

اعزام ۴۳۰ روحانی مبلغ به مساجد خراسان جنوبی، راه اندازی موکب پذیرایی زائران اربعین در خضری دشت بیاض و آخرین مهلت شرکت در جشنواره شعر دفاع مقدس عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام رضایی مدیر کل تبلیغات اسلامی گفت: همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی 430 روحانی به نقاط مختلف شهری و روستایی استان اعزام می شوند که از این تعداد 350 نفر بومی و بقیه مبلغان اعزامی از حوزه های علمیه قم، مشهد و دفاتر مراجع تقلید هستند.

حجت الاسلام «رضایی» محور سخنرانی و جلسه های روحانیان در این ایام را روش های زندگی پیامبر (ص)، سیره ائمه اطهار (ع) به ویژه امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و امام رضا(ع)، بیان احکام و معارف، تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری، موضوع های اجتماعی و ... اعلام کرد.

موکب پذیرایی زائران اربعین در خضری دشت بیاض

اولین موکب پذیرایی از زائران غیر ایرانی اربعین در ورودی خضری دشت بیاض راه اندازی می شود.

«خسروی» بخشدار نیمبلوک در جلسه برنامه ریزی برای راه اندازی اولین موکب زائران اربعین در ورودی خضری دشت بیاض و راهپیمایی جاماندگان اربعین از برنامه ریزی های انجام شده با هماهنگی دستگاه های اجرایی مرتبط خبر داد و گفت: مانند گذشته به همت خیران هفت موکب با پذیرایی متنوع برای راهپیمایی جاماندگان اربعین در بخش نیمبلوک در طول مسیر 12 کیلومتری پیش بینی شده است.

«اسماعیلی» شهردار خضری دشت بیاض هم از تهیه کیسه های زباله در مسیر پیاده روی 12 کیلومتری خضری دشت بیاض به امامزاده کارشک تا شعاع 100 متر خبر داد و گفت: این نهاد و کارکنان آن آمادگی کامل برای استقبال از زائران پیاده را خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین «امیری» سرپرست حوزه علمیه امام  محمد باقر(ع) خضری دشت بیاض نیز با بیان این که چهارمین سال متوالی است که پیاده روی اربعین در خضری دشت بیاض به سمت امامزاده کارشک به صورت خودجوش برگزار می شود گفت: هفت موکب در مسیر 12 کیلومتری خضری دشت بیاض به امامزاده کارشک پذیرای زائران خواهد بود.

آخرین مهلت شرکت در جشنواره شعر دفاع مقدس  

معاون فرهنگی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال اثر به هشتمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان پنجم آبان اعلام شد، گفت: این جشنواره در زمینه کنگره ملی دو هزار شهید استان و بیست و یکمین کنگره شعر دفاع مقدس کشور برگزار می شود.

«رحیم آبادی» موضوع های این جشنواره را نقش دفاع مقدس در حفظ و تداوم آرمان های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جنگ نرم، دفاع مقدس و شعر مقاومت ملل اسلامی و ... بیان و اضافه کرد: علاقه مندان می توانند آثار خود را به زبان فارسی و بومی به دبیرخانه این اداره کل ارسال کنند.

حذف 150 بازی رایانه ای غیر مجاز در استان 

مسئول واحد فناوری و اطلاعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: تابستان که اوج مراجعه و استفاده از بازی های رایانه ای است 150 حلقه بازی غیر مجاز در مراکز عرضه خراسان جنوبی کشف شد که این برنامه ها از شبکه دسترسی حذف و با عوامل آن برخورد شد.

هر چند که بیشتر این بازی ها در فردوس و سربیشه شناسایی شده است اما «محسن خلیلی» گفت: انتشار محتوا و مصادیق بازی های غیر مجاز هم مختلف است و مواردی مانند نداشتن لگو و رده سنی، نبود مجوز انتشار و ... را شامل می شود./9314/د۱۰۱/ق

ارسال نظرات