۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۵۸۳۴۱۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مبلغان سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اثرگذاری تاریخی روحانیت در زمینه‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی، گفت: در حال حاضر هم روحانیان مبلغ سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی محسوب می‌شوند.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع شماری از روحانیان مبلغ، از روحانیان مستقر و طرح هجرت به‌عنوان سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی یاد کرد.

وی با اشاره به خدمات روحانیان در طول تاریخ افزود: خدمات این قشر تأثیرگذار بسیار مؤثر بوده و ثمره آن انقلاب شکوهمند اسلامی و گسترش و توسعه فرهنگ اسلامی در جهان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار داشت: یکی از کارهای مهم روحانیان مستقر و طرح هجرت رصد کردن مشکلات و معضلات فرهنگی در مناطق تحت پوشش است؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود روحانیان مبلغ مستقر در جهت رفع معضلات فرهنگی تلاش کنند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل خرافه‌گرایی نداشتن ایمان است، اضافه کرد: ضعف تفکر و عقلانیت و عدم ایمان، مهم‌ترین عامل خرافه‌گرایی در باورهای دینی جامعه است.

وی افزود: انحرافات و خرافات در قالب‌های مختلفی در مناسک، باورهای دینی و مذهبی مردم وارد می‌شوند و در این میان برخی افراد شیاد با سوءاستفاده از احساسات مذهبی مردم، عواطف آن‌ها را هدف می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: دشمنان اسلام نیز برای انحراف جامعه از مسیر صحیح و عقلانی آن از روش‌های نرم و غیرمستقیم استفاده می‌کنند و جریان‌های انحرافی مانند ادعای نیابت، ارتباط با امام زمان (عج) و عرفان‌های دروغین را ترویج می‌کنند که در این راستا می‌توان وهابیت و بهاییت را نمونه‌های تاریخی این فرقه سازی‌ها و انحرافات استعماری دانست.

وی تصریح کرد: در این راستا روحانیان مبلغ طرح هجرت و مستقر رسالت عظیمی بر عهده دارند و باید به‌صورت مستدل و مستند با این خرافات و آسیب‌ها مقابله کنند./9314/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات