۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۸۳۳۸۸
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

ورزشکاران باید از نظر روحی، اخلاق و صبر قوی باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ورزشکاران پیش از اینکه در ورزش کردن تلاش می‌کنند، باید از نظر روحی، اخلاق و صبر و تحمل قوی باشند و این نیز هدف میانه است بلکه هدف نهایی که انسان را به سرمنزل مقصود می‌رساند این است که تمام کارها خدایی باشد.
حجت الاسلام عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان و رؤسای هیأت‌های ورزشی استان اظهار داشت: دو مسأله تن‌پروری و پرورش تن و تربیت بدن از نظر کلماتی مشترک و از نظر معانی، عکس هم هستند.

وی گفت: تن‌پروری به معنای لذت‌جویی و راحت‌طلبی است اما پرورش تن و تربیت بدن به معنای بروز دادن استعدادها است؛ این بدن امانت خدا و دارای استعدادهای بسیاری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام این استعدادها در جای جای زندگی فردی، اجتماعی، معنوی و مادی انسان کاربرد دارد، افزود: استفاده از استعدادها نیاز به تلاش و تمرین دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: کلمه عربی ریاضت به تحملات و مشکلاتی اطلاق می‌شود که شخص به صورت هدفمند انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: بدن انسان تنبل خارج از اختیارات و بدن فرد قوی و سالم در اختیار است و این بدن قوی  نتایج بالفعل دارد اما این‌ها هدف نیست بلکه کارهایی که به آن ارزش می‌دهد هدف‌های انسانی انسان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به دو مقوله ورزش همگانی و ورزش قهرمانی، خاطرنشان کرد: ورزش همگانی فراگیر است و هر فردی در هر شغلی که است وقتی سالم باشد تمام امورات سالم خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: ورزش قهرمانی نیز شرایط خاصی دارد و برد و باخت‌های ورزش قهرمانی به شخص برنمی‌گردد بلکه به یک جامعه، کشور و نظام برمی‌گردد.

وی اظهار کرد: ورزشکاران پیش از اینکه در ورزش کردن تلاش می‌کنند، باید از نظر روحی، اخلاق و صبر و تحمل قوی باشند و این نیز هدف میانه است بلکه هدف نهایی که انسان را به سرمنزل مقصود می‌رساند این است که تمام کارها خدایی باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: به تمام ابزارها می‌تواند رنگ توحیدی داد و هر هدف و ابزاری که همراه با توحید باشد عبادت است./9314/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات