۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۸۳۱۳۹
هم‌زمان با دهه پایانی صفر صورت می‌گیرد؛

اعزام ۴۳۰ مبلغ به مساجد و حسینیه‌های خراسان جنوبی

مسؤول امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: هم‌زمان با ایام اربعین و دهه پایانی ماه صفر بیش از ۴۳۰ روحانی مبلغ به مساجد و مناطق مختلف این استان اعزام می‌شوند.
اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی کوثری نیا، مسؤول امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، امروز در نشست برنامه‌ریزی مناسبت‌های دهه پایانی ماه صفر، از اعزام 430 روحانی مبلغ بومی و غیربومی به مساجد، حسینیه‌ها و سایر مراکز تجمیع جمعیت در مناطق مختلف شهری و روستایی این استان خبر داد.

وی افزود: شماری از روحانیان مبلغ اعزامی به این مناسبت از مدارس علمیه بومی خراسان جنوبی بوده و گروهی هم روحانیان اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هستند که به شهرها و روستاهای مختلف این استان اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام کوثری نیا خاطرنشان کرد: برپایی نمازهای جماعت، پاسخ‌گویی به احکام و سؤالات و شبهات شرعی مردم، تشریح و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری درزمینهٔ شعار سال، تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی در برابر کالاهای خارجی و وارداتی و تبیین موضوع ولایت فقیه و مقوله ولایتمداری با برگزاری مراسم سخنرانی بصیرتی برخی از سرفصل‌های تبلیغی روحانیان مبلغ اعزامی به مناطق مختلف این استان محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین بیان سبک و سیره ائمه اطهار (ع)، تبیین موضوع حجاب و عفاف و حیا و بیان نقش ویژه فرهنگ ایثار، شهادت و ازخودگذشتگی از دیگر مواردی است که از سوی روحانیان مبلغ اعزامی پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام کوثری نیا اضافه کرد: تبیین آسیب‌های اجتماعی و تهدیدهای جامعه دینی، صله رحم، بصیرت بخشی و آگاهی دادن به جامعه و برپایی گفتمان دینی در موضوعات مورد نظر از دیگر برنامه‌های روحانیان اعزامی با مساجد و حسینیه‌های خراسان جنوبی در دهه پایانی ماه صفر است.

وی گفت: تلاش برای فرهنگ‌سازی در راستای تحکیم بنیان خانواده، ترویج سبک زندگی اسلامی، بیان اهمیت مقابله با سبک زندگی غربی، کاهش مصرف انرژی و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ از دیگر مواردی است که از سوی روحانیان مبلغ پیگیری خواهد شد.

گفتنی است، دهه آخر ماه صفر مصادف با رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) است./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات