۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۵
کد خبر: ۵۸۲۹۶۸
سر مقاله؛

رهایی از سستی

حال و روز اقتصاد کشور و اداره آن توسط دولت، امری نیست که بتوان نسبت به آن بی‌تفاوت بود و از کنارش بی‌­اعتنا گذشت.
جهاد اقتصادی

به گزارش خبرگزاری رسا، درباره دیدار چهارشنبه قبل شورای هماهنگی اقتصادی با رهبر انقلاب، جز خبر رسمی دیدار که حاوی مطالبی کلی بود، جزییات چندانی منتشر نشد، البته اصل هم بر همین است که جلساتی با چنین اهمیت به اشکال مختلف و غیررسمی خبررسانی نشود تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.

با این همه، حال و روز اقتصاد کشور و اداره آن توسط دولت، امری نیست که بتوان نسبت به آن بی‌تفاوت بود و از کنارش بی‌­اعتنا گذشت. سه رکن اداره، مبتنی بر ساختارها، سیاست‌ها و کارگزارانی است که در آن مشارکت می‌کنند.

برگزاری جلساتی با برخی از اعضای شورای هماهنگی اقتصادی در هفته‌های اخیر، نشانگر دغدغه همگی آن‌ها برای حل مشکلات است اما با ملغمه‌ای از ناامیدی، ترس و کمی اعتماد به نفس همراه است.  ساختارهای متولی نیز فعلاً شرایط نامتوازنی دارند و برخی از آن‌ها به‌صورت سرپرستی یا تعلیق‌آمیزی اداره می‌شوند.

و نهایتاً سیاست‌هایی است که مرتباً تغییر می‌کنند و با ممنوع کردن ورود کالایی یا آزاد کردن صدور محصولی دیگر، ضرباتی خردکننده بر بدنه تولید وارد می‌کنند؛ به‌عنوان نمونه دولت قصد داشت تا اول مهر، به طبقات فرودست کمک‌های فوری برساند و اکنون که در آستانه آبان هستیم، هنوز در این مورد تصمیم نهایی گرفته نشده است، باوجود آن‌که شورای هماهنگی اقتصادی در عالی‌ترین سطح، دارای اختیارات ویژه و منحصربه‌­فرد است که برای عبور از انفعال و بروکراسی در نظر گرفته شده است.

این وضعیت را باید به سود ملت پایان داد که عمده راه­ حل آن، رهایی از رخوت و سستی است./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: صبح‌نو

ارسال نظرات