۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۵۸۲۷۹۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:‏

روحانیان ملجأ محرومان و الگوی جوانان باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: وظیفه یک روحانی فقط اقامه نماز جماعت نیست؛ بلکه باید ‏ملجئی برای محرومان، راهنمایی برای همه مردم و به‌ویژه الگوی صادقی برای جوانان باشد.‏
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع شماری از روحانیان مبلغ، با اشاره به آیه 22 سوره توبه موسوم به آیه «نفر»، اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: «وَلَوْلَا نَفَرٍ مِن کُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِیُنذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُون».

وی افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید: شایسته نیست مؤمنان همگی به‌سوی میدان جهاد کوچ کنند؛ چرا از هر گروهی از آنان، طایفه‌ای کوچ نمی‌کند و طایفه‌ای در مدینه بماند تا در دین و معارف و احکام اسلام آگاهی یابند و به هنگام بازگشت به‌سوی قوم خود، آن‌ها را بیم دهند؟ شاید از مخالفت فرمان پروردگار بترسند و خودداری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی پیامبران تبلیغ بود و امروز طبق دستور قرآن روحانیان باید بعد از تحصیل علوم دینی به مناطق محروم هجرت کرده و با استقرار در روستاها به امر تبلیغ آموزه‌های اسلامی بپردازند.

وی با اشاره به نقش روحانیان مستقر و طرح هجرت، تصریح کرد: وجود روحانی مستقر در مسجد می‌تواند بازوی توانمند نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی حضور یک روحانی در مسجد را منشأ خیر و برکت فراوان دانست و اضافه کرد: وظیفه یک روحانی مستقر فقط اقامه نماز جماعت نیست بلکه می‌تواند ملجئی برای محرومان، راهنمایی برای همه مردم و به‌ویژه یک الگوی صادق برای جوانان باشد.

وی افزود: حضور مستمر روحانی در روستا، اقامه نمازهای جماعت، آموزش قرآن، احکام و پاسخگویی به شبهات از مهم‌ترین فعالیت‌ها و وظایف روحانی مستقر در روستا است./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات