۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۵۸۲۰۹۷
نماینده مجلس:

فقر دانشجو و دانشگاهی مشکلات را در شهرستان ها بیشتر می کند

امیرحسنخانی با بیان اینکه در بحث آمایش سرزمین باید به شهرستان‌های کوچک توجه شود، گفت: اگر فقر دانشگاهی و فقر دانشجو به دیگر مشکلات شهرستان‌های خراسان جنوبی افزوده شود با معضل بسیار جدی روبرو می‌شویم.
امیرحسنخانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، محمدرضا امیرحسنخانی، نماینده مردم بشرویه، سرایان، فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی شامگاه جمعه در نشست رؤسای دانشگاه‌های خراسان جنوبی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: متاسفانه برخی از قوانین دست و پاگیر اجازه نمی‌دهند آنطور که باید کارها انجام  شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است، گفت: باید بسیاری از اختیارات به دانشگاه‌ها تفویض اختیار شود و اختیارات دانشگاه‌ها را بیشتر کنیم.

نماینده مردم بشرویه، سرایان، فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث آمایش سرزمین باید به شهرستان‌های کوچک توجه شود، افزود: اگر فقر دانشگاهی و فقر دانشجو به دیگر مشکلات شهرستان‌های خراسان جنوبی افزوده شود با معضل بسیار جدی روبرو می‌شویم.

حجت الاسلام سیدمحمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای نیز در این نشست بیان کرد: نباید دانشگاه‌های تهران دیده شوند چرا که تنها تهران دانشگاه ندارد و باید تمرکز بودجه‌ها غیر از تهران در سایر دانشگاه‌ها باشد.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه دانشگاه بیرجند جزء دانشگاه‌های برتر کشور است، تصریح کرد: باید دقت کنیم که چه چیزی در دانشگاه تحویل می‌گیریم و چه چیزی تحویل می‌دهیم و اگر دانشجو ضعیف تحویل بگیریم و قوی تحویل بدهیم این ارزشمند است.

وی افزود: باید به بحث نخبه پروری توجه ویژه‌ای شود چرا که نخبه پروری و شاگردپروری از اهمیت بسزایی برخوردار است./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات