۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۸۱۸۰۸
آیت الله سبحانی:

پرهیز از گناه چشمه های حکمت را بر قلب انسان جاری می کند

حضرت ‌آیت الله سبحانی اطاعت الهی و پرهیز از گناه را سبب عنایت خداوند به انسان دانست و گفت: انسان باید با خودسازی خود را به مرحله ای برساند که خداوند متعال عنایت کرده و حکمت را بر قلب و زبان او جاری کند.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) گفت: حضرت فرمود اگر کسی 40 روز از خدا اطاعت کرده و گناه نکند، چشمه های علم و حکم در قلب و زبان او جاری می شود.

وی افزود: برخی علوم اکتسابی هستند مانند این که انسان به مدرسه و حوزه می رود و مشغول به تحصیل علم می شود اما برخی علوم اکتسابی نبوده و با عنایت الهی وارد قلب انسان می شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اطاعت از دستورات الهی و دوری از گناه سبب می شود که قلب انسان مرکز علم و دانش شود، اظهار داشت: خداوند به فردی که 40 روز گناه نکند حکمت الهی می دهد و قلب او قلب نبوی و علوی می شود.

وی ادامه داد: در قلب چنین فردی حکمت می جوشد و بر زبان انسان جاری می شود، کسی که اطاعت الهی و دوری از گناه کرد وقتی حرف می زند فقط حکمت بر زبان آن جاری می شود، کسانی هستند که کم حرف بوده و هر حرفی که می زنند بر اساس حکمت است.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که کلام افرادی مانند جناب لقمان حکمت است، ابراز داشت: انسان باید با خودسازی خود را به مرحله ای برساند که  خداوند متعال عنایت کرده و حکمت بر قلب و زبان او جاری کند.

وی عنوان کرد: مرحوم آقا شیخ عباس قمی می گوید روایت پیامبر اسلام(ص) را امتحان کرده و 40 روز مراقبت داشته تا اصلا گناه نکند، بعد از 40 روز به وادی السلام نجف رفت و صدای برزخیان را می شنید، باید از خدا بخواهیم که چنین اطاعت و اصلاحی را به همه ما عنایت فرماید./1323/

ارسال نظرات