۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۵۸۱۶۱۶
مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران:

پاسخگویی به نیاز جامعه نیازمند جهاد علمی طلاب است

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که پیشرفت علم و تکنولوژی آسیب های اجتماعی، فرهنگی و شبهات بسیاری را با خود همراه کرده است، گفت: در چنین شرایطی این وظیفه حوزویان است که با جهاد علمی به میدان بیایند و پاسخگوی مسائل مبتلابه جامعه باشند.
مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام هادی قنبری، مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران امروز در طلاب این مدرسه با اشاره به اهمیت علم آموزی در حوزه بر ضرورت برنامه ریزی و هدف گذاری مشخص از سوی طلاب در طول سال تحصیلی تأکید کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین با بیان این که طلاب بدون هدف نمی توانند به جایگاهی مناسب در حوزه دست پیدا کنند، افزود: داشتن هدف مسیر رسیدن به پیشرفت و تعالی در حوزه را برای طلاب هموار تر می کند.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به این که متأسفانه برخی از طلاب بدون هیچ چشم انداز و دورنمایی وارد حوزه می شوند، خاطرنشان کرد: طلبه باید با نیت خالص و تنها برای رضای الهی قدم در پایگاه منتسب به حضرت ولیعصر(عج) بگذارد.

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که عالم شدن در حوزه تلاش و مجاهدت می خواهد، بیان داشت: اگر امروز می بینیم شخصیت های صاحب نامی در عرصه حوزه حضور دارند و همچون نگینی در جهان اسلام می درخشند به دلیل تلاش ها و مجاهدت های شبانه روزی است که در عرصه علم آموزی انجام دادند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که طلبه باید برای شبانه روز خود برنامه داشته باشد، خاطرنشان کرد: روزمرگی و گذران بی هدف عمر، زندگی یک طلبه را در سراشیبی سوق می دهد.

حجت الاسلام قنبری با بیان این که طلبه باید بداند که درس خواندن، تهذیب نفس و تبلیغ دین سه وظیفه مهم و محوری او در طول دوران طلبگی است، تصریح کرد: طلبه ای که بخواهد از این سه اصل عدول کند نتوانسته به رسالت واقعی خود عمل کند و باید پاسخگو باشد.

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به این که طلبه باید بیاموزد تا بتواند آموخته های خود را به جامعه منتقل کند، بیان داشت: امروز توقع از حوزه های علمیه و روحانیت بیش از گذشته است و این وظیفه ما است که پاسخگوی نیازهای مردم باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیشرفت علم و تکنولوژی آسیب های اجتماعی، فرهنگی و شبهات بسیاری را با خود همراه کرده است، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی این وظیفه حوزویان است که با جهاد علمی به میدان بیایند و پاسخگوی مسائل مبتلابه جامعه باشند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات