۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۵۸۱۶۰۰
رییس مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی:

لازمه اجرای قوانین الهی در جامعه اسلامی تبعیت از رهبری است

رییس مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی فراگیر شدن اسلام را در گرو تمسک به قرآن و عترت دانست و گفت: قوانین و ارزش‌های الهی زمانی در جامعه اجرا می‌شود که از رهبری تبعیت شود.
موحدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موحدی نژاد رییس مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی، همایش اختتامیه بیست و ششمین دوره از مسابقات تلویزیونی قرآن کریم و تجلیل از دانش آموزان برگزیده درس‌هایی از قرآن کریم که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: خداوند بارها در قرآن کریم فرموده دین اسلام همه جهان را فرا می‌گیرد.

وی افزود: دنیا امروز به سمتی حرکت می‌کند که سخنی را بدون استدلال نپذیرد و زیر بار زر و زور و تزویر نرود و این آمادگی برای مکتب اسلام وجود دارد که فراگیر شود. خداوند وعده داده است که این اتفاق خواهد افتاد و در وعده الهی تخلفی وجود ندارد؛ بنابراین ما باید برای تحقق این وعده الهی آمادگی داشته باشیم.

حجت الاسلام موحدی نژاد فراگیر شدن اسلام را در گرو تمسک به دو میراث گرانقدر پیامبراکرم(ص) یعنی قرآن و عترت دانست و ابراز کرد: مسلمانان در ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) دو وظیفه دارند نخست توجه به پیاده شدن ارزش و قوانین الهی و دیگر توجه، شناخت و حمایت از رهبری است.

رییس مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی ادامه داد: اگر قرآن باشد و امام نیز باشد اما مردم در صحنه نباشند همین امام خانه نشین و مظلوم واقع می‌شود؛ بنابراین برای پیاده شدن قوانین و ارزش‌های الهی نیاز به توجه و تبعیت از رهبری است.

وی بیان داشت: جامعه اسلامی باید از هر جهت در برابر دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) آمادگی داشته باشد و این آمادگی تنها در عرصه نظامی نیست بلکه در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این مهم دارای اهمیت است.

حجت الاسلام موحدی نژاد با تاکید براینکه ما باید در عرصه‌های مختلف علمی پیشرفت کنیم، گفت: دانش آموزان در عرصه علم آموزی باید ایمان خود را تقویت کنند. همچنین امروز باید ما حسینیان و یزیدیان دوران را بشناسیم تا بتوانیم مکتب اسلام را فراگیر کنیم./813/پ203/ب1

ارسال نظرات