۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۸۰۹۰۲
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

تربیت از آموزش مهم‌تر است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در مجموعه آموزش و پرورش همواره تربیت از آموزش مهم‌تر است و نباید تربیت مغفول بماند.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: همواره جایگاه آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت کشور جایگاه ویژه‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌های عظیم کشور و آینده‌سازان در مدارس رشد می‌کنند، گفت: امروز بسیاری از کشورها به این نتیجه رسیدند که آرمان‌ها در تربیت نیروی انسانی از منشأ اولیه آن که آموزش و پرورش است تعبیه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر سود یا زیانی به کشور وارد می‌شود از آموزش و پرورش است، افزود: هیچ بنیانی مهم‌تر از تعلیم و تربیت در کشور نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: کسانی که در مجموعه آموزش و پرورش هستند و بحث تعلیم و تربیت را بر عهده دارند باید انسان‌هایی با مهارت، با التزام عملی، متعهد و با اخلاق و ایمان باشند.

وی ادامه داد: در مجموعه آموزش و پرورش همواره تربیت از آموزش مهم‌تر است و نباید تربیت مغفول بماند چرا که آموزش یک امری است که هر کسی مهارت آن را داشته باشد می‌تواند آن را به مخاطب خود انتقال دهد اما تربیت اینگونه نیست و اگر کسی مهارت علمی داشته باشد ولی به اخلاق و رفتار درست پایبند نباشد مخاطب پیام او را نمی‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: رفتار و اخلاق در انسان‌ها مهم است و اگر اخلاق، رفتار و تربیت دچار نقص باشد در مخاطب تاثیری ندارد./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات