۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۵۸۰۵۰۴
جهانگيری در ديدار مجمع نمايندگان هرمزگان:

روند محروميت‌زدايی در استان هرمزگان تسريع شود

جمعی از اعضای مجمع نمايندگان مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رييس جمهور دیدار و گفت وگو کردند.
جهانگیری

به گزارش خبرگزاری رسا، اسحاق جهانگيري در اين جلسه از استان هرمزگان به عنوان استاني راهبردي با نقش ملي نام برد و گفت: استان هرمزگان از استانهاي پراهميت كشور است كه پيشرفت و يا مشكلات آن بر كل كشور تاثيرگذار است.

دكتر جهانگيري با تاكيد بر اينكه روند محروميت‌زدايي در استان هرمزگان بايد با جديت و سرعت هرچه بيشتر استمرار داشه باشد، خاطرنشان كرد: استان هرمزگان از استعدادهاي بي‌نظيري برخوردار است كه اين ظرفيت ها مي تواند اين استان را به يكي از كانون هاي توسه كشور تبديل كند.

معاون اول رييس جمهور دريا را يكي از ظرفيت هاي استان هرمزگان برشمرد و اظهار داشت: مسئولين استان هرمزگان بايد با اتكا به توسعه دريامحور و فعال‌ كردن بخش هايي نظير شيلات، صنايع كشتي سازي و ساخت سازه هاي دريايي مورد نياز صنعت نفت، طرح هاي مهم و راهبردي جهت توسعه و بهره مندي مردم اين استان اجرا كنند.

وي انتقال بخشي از پايانه هاي صادراتي نفت از خليج فارس به جاسك را فرصتي براي توسعه استان هرمزگان دانست و با اشاره به برنامه هاي دولت براي توسعه سواحل مكران تصريح كرد: بخشي از سواحل مكران در استان هرمزگان واقع شده و اين فرصتي بي نظير براي توسعه استان هرمزگان محسوب مي شود. 

دكتر جهانگيري همچنين با اشاره به اينكه برخي مواقع ترخيص كالاها در بنادر با كندي مواجه مي شود افزود: استاندار هرمزگان بايد در شرايط فعلي كه كشور با مشكلاتي روبرو است نسبت به اين موضوع حساسيت داشته باشد و به گونه اي برنامه ريزي كند كه در روند ترخيص كالاهاي مورد نياز مردم مانعي ايجاد نشود و كالاها به موقع از بنادر استان ترخيص شوند.

معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر اينكه استان هرمزگان از نقش پراهميتي در اقتصاد و توسعه كشور برخوردار است، از استاندار، مديران، نمايندگان و مسئولين قضايي استان خواست براي رفع موانع پيش روي توسعه استان از هيچ كوششي فروگذار نكنند و با تلاش شبانه روزي زمينه توسعه و رفع محروميت از استان را فراهم نمايند.

وي با تاكيد بر نقش پراهميت استانهاي مرزي كشور و از جمله استان هرمزگان در توسعه مراودات تجاري با كشورهاي همسايه به ويژه در دوران تحريم، خاطرنشان كرد: موضوع تفويض اختيارات ويژه به استانداران مرزي كشور در دوران تحريم مد نظر دولت است و استانداران اين استانها بايد از اين فرصت حداكثر استفاده را در جهت توسعه و رونق بخشيدن به تجارت مرزي بنمايند.

دكتر جهانگيري گفت: بكارگيري نيروهاي تحصيل كرده بومي بايد در همه استانها مورد توجه قرار گيرد و استفاده از نيروي انساني تحصيلكرده بومي در مشاغل مختلف بايد در اولويت باشد و جز در مواردي كه افراد بومي فاقد تخصص لازم باشند، در ساير موارد اين افراد نسبت به افراد غيربومي در ارجحيت قرار گيرند.

در اين جلسه استاندار هرمزگان نيز گزارشي از طرح و برنامه هاي در دست اقدام استان ارائه كرد و گفت: برنامه هايي براي جلوگيري از قاچاق سوخت طراحي شده كه به زودي اجرايي و از قاچاق سوخت جلوگيري خواهد شد.

نمايندگان مردم استان هرمزگان در مجلس شوراي اسلامي هم در اين نشست هر كدام به تشريح مسائل و مشكلات حوزه هاي انتخابيه خود پرداختند و پيشنهاداتي در جهت رفع مسائل كلان و راهكارهايي براي توسعه استان ارائه كردند./۸۴۱/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات