۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۵۷۸۰۸۳
حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری:

عاشورا محدود به اشک و عزاداری نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری گفت: عاشورا تنها محدود به اشک و عزاداری نیست بلکه باید به تمام زوایای پیام عاشورا و واقعه کربلا توجه داشته باشیم.
صالحی خوانساری

به گزارش  خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در مراسم عزاداری هفتمین روز ماه محرم که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایشان اظهار کرد: ما عاشورا و صاحب عاشورا را محدود و منحصر به گودی قتلگاه کردیم و تمام شاعران، مداحان و ذاکرین از قتلگاه و زمان شهادت صحبت می‌کنند در حالی که عاشورا و امام حسین (ع) تنها منحصر به قتلگاه نیست.

وی به بیان روایاتی در خصوص جایگاه عزاداری در ماه محرم پرداخت و افزود: عاشورا تنها محدود اشک و عزاداری نیست بلکه باید به تمام زوایای پیام عاشورا و واقعه کربلا توجه داشته باشیم و تنها مسلمانان از امام حسین (ع) درس نگرفته‌اند، بلکه هر جا که بخواهند حق را بشناسند و با باطل مبارزه کنند، از عاشورا درس می‌گیرند.

استاد و مبلغ حوزه علمیه مهمترین وظیفه شیعه در قبال عاشورا را دریافت پیامهای عاشورا دانست خاطرنشان کرد: عزاداری‌های ماه محرم از عزیزترین و والاترین گنجینه‌های معنوی و اخلاقی است و قیام عاشورا جریانی است که در طول تاریخ ادامه دارد.

وی ادامه داد: عاشورا در دنیا ثابت کرد که در جنگ و انقلاب‌‌ها زمان مي‌برد تا حق و باطل مشخص شود، در حال حاضر 1378 سال از واقعه عاشورا می‌گذرد و مراسم عزاداری امام حسین (ع) هر سال با شکوه‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود./998/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات