۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۷۷۵۷۰
آیت الله سبحانی:

پیام عاشورا استقلال، حفظ دین و حفظ بشریت است

حضرت ‌آیت الله سبحانی با بیان اینکه عاشورا مکتبی برای آحاد بشریت است، پیام عاشورا را پیامی جامع توصیف و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز نشات گرفته از فرهنگ عاشورا است و مردم متدین ما با در هم پیچیدن نظامی فاسد، خواهان نظام اسلامی و عاشورایی شدند.
دیدار نماینده ولی فقیه در سپاه با مراجع تقلید

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در دیدار حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه عاشورا برای ما مکتبی درس آموز است  وبا تاکید بر اینکه امام حسین(ع) در کربلا مقابل کفر قرار گرفت ادامه داد: امام حسین (ع) حفظ اسلام را وابسته به  شهادت خود و فرزندانشان  دیدند  تا اسلام در زمان خودش محفوظ بماند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه  عاشورا مکتبی برای آحاد بشریت است، پیام عاشورا را پیامی جامع توصیف و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز نشات گرفته از فرهنگ عاشورا  است و  مردم متدین ما  با در هم پیچیدن نظامی فاسد، خواهان نظام اسلامی و عاشورایی شدند.

وی با تاکید بر اینکه پیام عاشورا پیام استقلال حفظ دین، اخلاق و حفظ بشریت  است خاطر نشان کرد: این را باید توجیه و تفسیر کرد؛ البته اگر بخواهد این پیام موثر باشد باید در افراد هم زمینه پذیرش این مکتب فراهم باشد  که  اساس  آن ایمان است.

حضرت آیت الله سبحانی ایمان و تقوا را از نکات مورد توجه در سپاه برشمرد وبا اشاره به تاکید قرآن کریم بر علم و ایمان  گفت: استعداد نظامی همواره باید با ایمان و اعتقاد راسخ همراه باشد./۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات