۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۵۷۵۹۳۱
امام جمعه تبریز:

اسلام تنها دانشی را علم می‌داند که جهت توحیدی دارد

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که هیچ مکتبی به اندازه اسلام با مضامین نورانی درباره علم سخن نگفته است، گفت: اسلام تنها دانشی را علم می‌داند که جهت توحیدی دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در چهاردهمین همایش سراسری معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت علم بر کسی پوشیده نیست، همه مکاتب بشری و ادیان آسمانی بر کسب علم تأکید دارند و پیشرفت در مسیر علم را افتخارآمیز می‌دانند.

وی با بیان این‌که اسلام، بیش‌ از هر دین دیگری به علم بها داده و انسان را به تعلیم و تعلّم فراخوانده است، خاطرنشان کرد: ده‌ها آیه و صدها حدیث در مجموعه ارزشمند سخنان اهل‌بیت، اهمیت و جایگاه علم و اقسام آن و نیز مذمت جهل و آثار آن را بیان کرده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که هیچ مکتبی به اندازه اسلام با مضامین نورانی درباره علم سخن نگفته است، تصریح کرد: اسلام تنها دانشی را علم می‌داند که جهت توحیدی دارد.

آل هاشم با بیان این‌که برتری جایگاه علما و دانشمندان در جای‌جای آیات قرآن آمده است، افزود: از دیدگاه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دانش‌اندوزی از محورهای مورد تأکید بوده است، چنانکه در چایی می‌فرمایند؛ عامل موفقیت غربی‌ها در بسیاری از زمینه‌ها علم است؛ همان‌طور که بسیاری از مشکلات آنها ریشه در دوری از دین است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در شرایط امروز جامعه بین الملل و سلطه دشمنان با دانش بر دیگر کشورهای اسلامی؛ تولید علم را به‌منزله جهاد فی‌سبیل‌الله است.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از عوامل تکمیل‌کننده علم و فناوری هستند که می‌توانند باعث هم‌افزایی علم و ثروت شوند؛ کسانی که اهل دانش و سرمایه‌گذاری‌های مالی هستند، باید به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کنند.

امام جمعه تبریز گفت: نکته دیگری که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند؛ تشویق نخبگان علمی به تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان است. نکته دیگر آن است که باید عواملی فراهم شود تا محصولات این شرکت‌ها وارد چرخه مصرف و تجارت شوند.

وی ادامه داد: آنچه نیاز داریم تشویق نخبگان و اهل علم به سمت تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین رساندن محصول این شرکت‌ها به بازار است؛ نقش دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه علمی کشور بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: امروز بعد از گذشت چهار دهه از فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی، می‌توان ادعا کرد که تلاش‌ها به نحو مطلوبی به‌بار نشسته و نقش دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم، آموزش و توسعه کشور تأثیرگذار بوده است./۹۳۵/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات