۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۷۵۷۲۰
حجت الاسلام محمودی مطرح کرد؛

محروم بودن بیش از ۹۰ درصد مناطق روستایی از نعمت روحانی مستقر

رییس تبلیغات اسلامی الیگودرز با اشاره به محروم بودن بیش از ۹۰ درصد مناطق روستایی از نعمت روحانی مستقر گفت: برای جلوگیری از رواج آسیب های اجتماعی و مقابله با توطئه های فرهنگی باید از ظرفیت روحانیان در مناطق محروم بهره مند شد.
اعزام مبلغ

حجت‌الاسلام محمد محمودی، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان الیگودرز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به تلاش دشمن و استفاده از ابزارهای مختلف برای ضربه زدن به باور و اعتقادات جوانان گفت: حضور مبلغان برای بصیرت بخشی و مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن ضروری است.

وی در ادامه افزود: بیش از ۹۰ درصد از روستاهای شهرستان الیگودرز از نعمت داشتن روحانی مستقر و یا طرح هجرت محروم هستند.

حجت الاسلام محمودی عنوان داشت: با توجه به بررسی­ های به عمل آمده به این نتیجه رسیده ­ایم که روحانیان افزون بر انجام کارهای فرهنگی در روستاها نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های فرهنگی و جرائم اجتماعی و رفع مشکلات عمرانی روستاهای محل استقرار خود دارند.

وی اظهار داشت: متأسفانه با توجه به تعداد روستاهای شهرستان الیگودرز و گستردگی منطقه، اکثر روستاهای این شهرستان فاقد روحانی هستند که این امر باید مورد توجه ویژه مسؤولان ذی­ربط قرار بگیرد.

حجت ­الاسلام محمودی با بیان اینکه شهرستان الیگودرز دارای قریب به ۳۵۰ روستا است که از نظر تعداد روستا در کل کشور حائز مقام دوم است، یادآور شد: متأسفانه در حال حاضر فقط ۱۱روستای این شهرستان دارای روحانی مستقر و یا طرح هجرت هستند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با بهره مندی از ظرفیت تبلیغی مبلغان بتوان در راستای ارتقای فرهنگ دینی و تقویت اخلاق و معنویت در جامعه نقش آفرین شد.

رییس تبلیغات اسلامی الیگودرز اظهار داشت: حضور مبلغان در روشنگری بین آحاد جامعه به ویژه بین نسل جوان و در مناطق محروم که بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند، امری ضروری برای مصون سازی این قشر است./9451//۳۰۳/خ

ارسال نظرات