۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۷۵۵۰۶
حجت الاسلام والمسلمین محمدی خراسانی:

کسب رضای الهی باید مورد توجه قرار گیرد

عضو هیأت مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه هر کاری که انجام می دهیم می تواند چند عنوان داشته باشد و از هر عنوان ثوابی جداگانه ببریم، گفت: انجام امور و قدم هایی که در خدمت رسانی برداشته می شود برای کسب رضای الهی باشد.
محمدی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی فخراسانی، عضو هیأت مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، ظهر امروز در همایش راهیان نور که به میزبانی مرکز خدمات حوزه علمیه لرستان در حسینه ثارالله سپاه استان برگزار شد، با گرامی داشت دهه ولایت خطاب به روحانیان و خانواده های آنان گفت: انجام کارها در هر زمینه ای باید برای کسب رضای الهی باشد.

وی با بیان اینکه کارهای یک مسلمان باید حول محور دو عنوان واجب و مستحب باشد، افزود: در انجام کارها باید نیت را الهی کنیم و هرکاری که انجام می دهیم برای شادی اهل منزل باشد.

عضو هیأت مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور اظهار داشت: برای انجام یک کار می توانید چندین عنوان به کار ببرید که هر عنوانی به طور جداگانه ثواب خودش را دارد، کسی که می خواهد به مسجد برود قصد خواندن نماز جماعت را دارد، ثواب نماز را می برد  .

وی با بیان اینکه برای رفتن به مسجد به قصد زیارت الهی بروید، خاطرنشان کرد: یک مسلمان در طول روز پنج بار می تواند زائر خدا باشد، رفتن به مسجد می تواند با چند عنوان خواندن نماز، یادگرفتن مسأله شرعی، پیدا کردن و آشنایی با دوست مؤمن باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خراسانی در ادامه با اشاره به اینکه بانوان در طول روز کارهای زیادی در منزل انجام می دهند ولی از نیت غافل هستند که برای رضای خدا باشد، عنوان داشت: صدیقه کبری در انجام امور خانه هرگز خسته نمی شد چراکه هر قدمی که برمی داشت با نیت الهی بود و امیرالمؤمنین(ع) در انجام امور برای اهل خانه با نیت الهی قدم برمی داشت.

وی با بیان اینکه خدمت به یک عالم، مبلغ و مروج دین از دیگر عناوینی است که در دین اسلام به آن سفارش شده است و از افتخارات مرکز خدمات این است که عنوان خادمی را با خود به یدک کشیده است.

عضو هیأت مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور در ادامه خدمت به علما را به عنوان کسانی که مظلوم ترین قشر جامعه هستند را افتخاری بزرگ خواند و گفت: تمام کسانی که در حوزه علمیه فعالیت دارند مدیون خدمات شما هستند.

وی ادامه داد: اگر خدمات این مرکز نبود روحانیان و علمای دین به راحتی نمی توانستند کتاب بنویسند، تدریس کنند و در شهرهای مختلف به امر تبلیغ بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خراسانی با قدردانی از زحمات علمای بلاد اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات روحانیان و کم کردن دغدغه های این قشر در مرکز خدمات انجام می دهیم./9451//۲۰۳/خ

ارسال نظرات