۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۵۷۴۳۱۶
آیت الله طه محمدی:

هیچ دینی به اندازه اسلام توجه به تعقل ندارد

امام جمعه همدان گفت: صدها آیه در قرآن وجود دارد که انسان را به تعقل دعوت می کند این در حالی است که هیچ یک از کتب آسمانی دیگر را نمی توان یافت که این گونه از عقل حمایت کند.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی ظهر امروز در کلاس درس خارج فلسفه که در حوزه علمیه همدان برگزار شد به تفاوت کتابت و کلام پرداخت و گفت: در زمان رانندگی برخی از مواقع اعلائم راهنمایی برای اعلام خطر وجود دارد و گاهی اوقات هم مامور راهنمایی.

آیت الله طه محمدی افزود: فرق کانال کتابت و کلام نیز همانند مثال ذکر شده است چرا که بسته به زمان و مکان باید از شرایط برای رسیدن به مقصود بهترین بهره را برد.

وی به مفسران قرآن اشاره کرد و گفت: باید در تقاسیر قرآن به این نکته توجه کرد که کلام و کتاب پروردگار به نوعی همزاد هم هستند و همراه هم نازل شده اند.

امام جمعه همدان اسلام را دین عقلا و عقلانیت عنوان کرد و افزود: صدها آیه در قران وجود دارد که انسان را به تعقل دعوت می کند این در حالی است که هیچ یک از کتب آسمانی دیگر را نمی توان یافت که این گونه از عقل حمایت کند.

وی ابعاد قرآن کریم را به موزات ابعاد وجودی انسان دانست و اظهار داشت: اگر برای انسان 1000 بعد متصور شویم باید برای قرآن هم 1000 بعد تصور کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: همان طور که کارخانجات برای استفاده صحیح از تولیداتشان دفترچه راهنما همراه آن وسیله تولید می کنند قرآن نیز دستورالعمل این حقیقت انسان است و نحوه زندگی کردن را به او یاد می دهد.

وی با بیان این که حقیقت وجود انسان ثابت است گفت: حقیقت یکی است اما مجاری متعدد است دلیل ان هم این است که در هر جا  به یک نوع جلوه کرده است.

امام جمعه همدان با اشاره به تفاسیر موجود اذعان داشت: طبق احادیث هنگامی که حضرت مهدی ظهور می کند تفسیر کامل و دقیق همه آیات را برای جهانیان شرح می دهند چرا که ایشان مفسر اصلی قرآن می باشند.

وی گفت: قرآن برای هزاران اهداف بلند بالا نازل شده است مردم عادی تکلیفشان در حد توانشان است اما علما و بزرگان دین وظیفه سنگینی بر دوش دارند و باید این اهداف بلند را برای مردم شرح دهند./979/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات