۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۵۷۴۰۳۰
حجت الاسلام امیدیان:

دشمن شناسی ویژگی رسانه تراز دین و انقلاب است

مؤسس حوزه های علمیه خواهران و برادران نورآباد به نقش رسانه در جبهه جنگ فرهنگی و مقابله و ایستادگی در برابر توطئه های فرهنگی دشمن در جامعه امروز اشاره کرد و گفت: رسانه تراز دین و انقلاب باید دشمن شناس باشد و پیش از درمان باید پیشگیری و پیش بینی نماید.
حجت الاسلام امیدیان/ لرستان

حجت الاسلام سعید امیدیان، مؤسس حوزه های علمیه برادران و خواهران نورآباد و عضو شورای حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اهمیت و جایگاه خبر بیان داشت: جایگاه خبر رسانی و اطلاع رسانی در کل تاریخ گاه حجم و پوشش خبری و نوع آن به نحوی بوده که توانسته واقعیتی در تاریخ تغییر دهد و یا مسأله ای را آنچه حکام وقت خواستند به گوش تاریخ و زمان رسانده است.

وی با اشاره به وجود رسانه های مکتوب و غیرمکتوب افزود: رسانه های غیرمکتوب و شبکه های مجازی در زمان حال دارای برد خبری بالایی هستند و تأثیرگذاری زیادی در جهت مثبت و منفی در جامعه دارند.

حجت الاسلام امیدیان با اشاره به اینکه در هر زمانی مقابله با دشمن ابزار و امکاناتی را می طلبد، یادآور شد: در زمان های مختلف نحوه و نوع جنگ با دشمن متفاوت بوده و امروزه جنگ، جنگ فرهنگی است و توانمندی رسانه ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به ویژگی رسانه تراز دین و انقلاب اظهار داشت: رسانه ای که در تراز دین و انقلاب است، یعنی باید رنگ، لعاب دینی و اخلاقی و گرایشی نسبت به انقلاب داشته باشد.

ویژگی رسانه تراز دین و انقلاب حفظ ارکان نظام است

مؤسس حوزه های علمیه نورآباد یادآور شد: ویژگی رسانه تراز دین و انقلاب این است که باید اخلاق مدار باشد اطلاع رسانی، خبررسانی و تحلیل را باید در چارچوب اخلاق رعایت کند.

وی مسأله دوم در بحث ویژگی رسانه تراز دین و انقلاب را حفظ ارکان نظام و خطوط قرمز عنوان و تصریح کرد: خطوط قرمز از مصادقی است که نباید از آن عبور کرد و فعالیت رسانه همراه با نقد سازنده پویا و ارائه راهکار ها باشد، باید نقد را در چارچوب بیان کرد و مشکلات را گوشزد کرد تا انقلاب پویایی پیدا کند.

رسانه انقلابی پایبند به ارکان نظام باشد

حجت الاسلام امیدیان یادآور شد: حفظ ارکان نظام که در رأس آن اصل ولایت فقیه است و چارچوب های اساسی انقلاب که انقلاب به واسطه آن ها و برای آنها به وجود آمده از خطوط قرمز است و رسانه باید به آنها پایبند باشد.

عضو شورای حوزه علمیه لرستان در ادامه عنوان داشت: رسانه در عین اینکه عملکرد را نقل و ضعف عملکردها را نیز با هدف اصلاح بیان کند.

وی با تأکید بر اینکه رسانه تراز انقلاب باید دشمن شناس باشد، در حرفه خبری خود کارشناس است باید دشمن و ترفند های دشمن را نیز شناسایی کند که به دام نیفتند.

حجت الاسلام امیدیان تبیین اهداف دشمن به مخاطب خود را از دیگر وظایف رسانه انقلابی خواند و گفت: وظیفه دیگر رسانه انقلابی که دل در گرو انقلاب اصول و ماهیت انقلاب دارد روشنگری است، رسانه تراز دین و انقلاب باید در جامعه ایجاد امید نماید، نظام و دستاوردهای آن را در زمینه های مختلف بررسی و مطرح کند.

وی با بیان اینکه رسانه باید بحث معیشت و اقتصاد، نوع زندگی ها و توانمندی هایی که زندگی های امروز ایجاد شده را یادآور باشد این مهم می تواند در ایجاد امید مؤثر باشد.

رسانه انقلابی در جامعه روشنگری کند

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی قم با بیان اینکه رسانه ای که ملتزم به فرامین امام و رهبری است باید در جامعه روشنگری کند، خاطرنشان کرد: رسانه انقلابی باید مخاطب شناس و زمان شناس باشد، به موقع اطلاع رسانی کند و برخلاف تضعیف نظام حرفی نزدند و جایی که به نفع نظام است سکوت نکند.

وی با بیان اینکه نباید منتظر بمانیم که اطلاعات مصموم، سم پاشی ها، اخبار ناصحیح دین و شریعت را هدف قرار دهد و مصموم نماید سپس به فکر درمان باشیم، ابراز داشت: رسانه انقلابی باید پیشرو باشد و پیش ازاینکه دشمن تضعیف کند و ناامیدی را در جامعه ترزیق نماید، رسانه باید پیشتر حرکت کند و قبل از درمان پیش بینی و پیشگیری کند.

حجت الاسلام امیدیان با اشاره به اینکه رسانه دین و انقلاب نسبت به اقشار مختلف بی تفاوت نیست، اظهار داشت: باید توجه خاص به نوجوان، کودک و جوان شود و با اطلاع رسانی صحیح و دقیق نسبت به این مجموعه ها و طیف های سنی حساس باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است که قشر جوان، نوجوان و کودک ما را با ساخت برنامه، فیلم و بازی ها بی عقیده بی دین و بی اعتماد نسبت به انقلاب و رهبری کند، عنوان کرد: وظیفه رسانه تراز انقلاب و دین برنامه برای این اقشار است.

مؤسس حوزه های علمیه نورآباد بیان داشت: اگر نسبت به آثار سوء تربیتی و آثار مصموم کننده فرهنگی، اخلاقی، تربیتی و دینی گوشزد شود و کار شود، در آینده دارای جامعه ای متشکل از جوانانی خوش فکر و سالم از لحاظ روحی روانی خواهیم بود و انقلاب را زمینه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) آماده کرده ایم./9451/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات