۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۵۷۳۹۵۵
استاندار لرستان:

عرصه خبرنگاری، عرصه جنگ فرهنگی است

استاندار لرستان عرصه خبرنگاری را عرصه جنگ فرهنگی خواند و گفت: رسانه ها با توجه به رسالت خطیری که در این حوزه بر دوش دارند باید در جهت امیدبخشی به جامعه گام بردارند و جلوی توطئه های فرهنگی دشمن گرفته شود.
استاندار لرستان

به گزارش حبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، موسی خادمی، استاندار لرستان، شب گذشته در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه استان به مناسبت روز خبرنگار با تبریک این روز و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان حیدری و صارمی گفت: روز شهادت یک خبرنگار تداعی این است که عرصه خبرنگاری عرصه جنگ فرهنگی است که امروز علیه دشمنان کشور، افسران عرصه خبر خط آرایی می کنند.

وی با بیان اینکه 17 مرداد جدال آگاهی در مقابل جهل بود، افزود: رسالت صارمی ها این است که اسلام واقعی را معرفی کنند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: استان لرستان از پشتازان عرصه خبر است، این روز با شهادت یک لرستانی ثبت شد با شهادت صارمی که جوان مردی از فرزندان لرستان و از شهر فرهیختگان و علما بود و امروز روز خبرنگار در سطح ملی است ولی در لرستان متفاوت است چون از فرزندان این دیار آفریننده این حماسه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز در عرصه خبر فعالیت های خوبی در استان انجام می شود، افزود: ارزش هر وسیله ای تابع هدف آن است و اگر وسیله ای در راه رسیدن به هدف درست استفاده شد ارزشمند می شود چون قرار است به یک هدف برسد.

هدف حوزه خبر آگاهی بخشی است

خادمی اظهار داشت: در حوزه خبر هدف آگاهی بخشی است و رسانه ابزار این هدف مهم است و کسانی که در این حوزه کار می کنند ارزشمند هستند.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت اخلاق در حوزه رسانه افزود: بدون اخلاق نمی شود به هدف عالی رسید اگر قرار است آگاهی بخشی کنید، نمی توانید از هر وسیله ای استفاده کنید باید وسیله مشروع باشد و شاخصه آن اخلاق رسانه ای است.

استاندار لرستان ادامه داد: هر جریانی و کسی که قلم به دست می گیرد اگر در خبر هدفش توسعه و رشد استان باشد، کارش درست است و جنس خبر هر فردی که که امروز به وحدت و هم افزایی کمک کند می تواند شاخص و معیاری برای توسعه باشد.

خادمی شاخص دیگر را ایجاد امید و جلوگیری از ناامیدی عنوان کرد و گفت: اگر خبرنگاران در جامعه  ناامیدی ترزیق کنند بر خلاف توسعه عمل می کنند و ناامیدی بزرگ ترین خطری است که جامعه را تهدید خواهد کرد./9451//۲۰۳/خ

ارسال نظرات