۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۵۷۲۱۶۸
امام جمعه شیروان:

روحانیان برای تبیین جایگاه امامزادگان در بین مردم فعالیت بیشتری کنند

امام‌جمعه شیروان با تأکید بر ضرورت شناخت جایگاه و منزلت امام زادگان، گفت: تلاش برای شناخت بیشتر جایگاه و منزلت امام زادگان در بین مهم مردم، امری ضروری است که باید مورد توجه روحانیان و نخبگان جامعه باشد.
حجت الاسلام کوثری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام‌جمعه شیروان، امروز در همایش تکریم و بزرگداشت امام‌زادگان استان، با اشاره به اهمیت شناخت جایگاه و قدر و منزلت امام زادگان، اظهار داشت: وقتی درباره امام زادگان اطلاعات درستی نداریم نباید بدون مطالعه و تحقیق آن‌ها را ساختگی و تقلبی بدانیم.

وی افزود: داشتن معرفت و شناخت اولین وظیفه مردم در قبال امام زادگان است که با مطالعه دقیق و تحقیق و پژوهش حاصل می‌شود و طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه هم باید در شناسایی جایگاه و منزلت امام زادگان به مردم کمک کنند.

حجت‌الاسلام کوثری اضافه کرد: افزون بر معرفت نسبت به امام زادگان داشتن محبت و علاقه هم یکی دیگر از وظایف مردم نسبت به امام زادگان است؛ زیرا اگر مردم نسبت به امام زادگان محبت و علاقه داشته باشند و به زیارت این قبور متبرک بروند آرامش روحی و معنوی بسیاری در قلب آن‌ها حاکم می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف مردم نسبت به امام زادگان توسل و شفاعت خواستن از آن‌ها است که زمینه آن با اعتقاد و اعتماد قلبی به ائمه اطهار (ع) و امام زادگان حاصل می‌شود؛ چراکه اگر علاقه، اعتماد و اعتقادی وجود نداشته باشد توسلی هم صورت نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام کوثری تصریح کرد: زیارت کردن و اطاعت کردن از این امام زادگان کوچک‌ترین کاری است که ما به‌عنوان مردمی مؤمن و خداجو باید انجام دهیم و نگذاریم این امام زادگان به فراموشی سپرده شوند.

وی خاطرنشان کرد: زیارت کردن و شفاعت خواستن از امام زادگان برخلاف دیدار مسؤولان نیاز به هزار نوع نامه‌نگاری و واسطه ندارد و هر وقت اراده کنیم می‌توانیم به آن‌ها توسل کرده و از آن‌ها شفاعت بطلبیم.

امام‌جمعه شیروان گفت: امام زادگان برای ابراز علاقه و عشق خود نسبت به ائمه اطهار (ع) باجان و دل غربت و تنهایی را انتخاب کرده؛ ولی تسلیم خواسته‌های حکام ظلم و جور آن زمان نشدند و بالاخره در غربت جان خود را از دست دادند و به این طریق جاودانه شدند./9314/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات