۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۵۷۱۸۹۷
حجت الاسلام سعیدیان:

امامزادگان مبلغان دین برای هدایت مردم هستند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امامزادگان مبلغان دین بودند، گفت: امامزادگان سالکان الی الله بودند که فارغ از هرگونه حب نفس تنها آخرت و هدایت شدن مردم را می‌دیدند.
سعیدیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعیدیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته به مناسبت ایام دهه کرامت در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از مهمترین سوالی که ممکن است دز ذهن محبان اهل بیت(ع) نقش بسته باشد این است که دلیل تکریم امامزادگان چیست؟

وی افزود: ما در سرزمین ایران امامزاده زیاد داریم و عمده دلیل حضور آنان در ایران هجرت امام رضا(ع) به ایران بوده است.

حجت الاسلام سعیدیان درباره دلایل تقدس یافتن امامزادگان، ابراز کرد: در تاریخ اسلام ما افراد بسیاری داریم که فرزند امام معصوم بودند اما خود اهل بیت(ع) در مذمت آنان روایات متعددی نقل می‌کنند؛ بنابراین انتصاب داشتن به اهل بیت(ع) زمانی تقدس ایجاد می‌کند که افراد در عملکرد و حسب همانند معصومان باشند.

استاد حوزه علمیه با طرح این سوال که چگونه می‌شود از وجود مقدس امامزادگان بهره برد، اظهار داشت: آیت‌الله بهجت می‌فرمودند: قدر امامزادگان را بدانید و آنها را واسطه فیض بین خود و خداوند قرار دهید؛ هر نفس و دعایی انسان را به خداوند وصل نمی‌کند اما دعای امامزادگان در محضر خداوند ارزش دارد.

وی عنوان کرد: عمل به دستورات الهی باید سبب طهارت باطنی انسان شود انسان زمانی می‌تواند احساس قرب کند که افزون بر ظواهر دین به باطن آن نیز توجه کند و به سوی نورانیت قدم بردارد.

حجت الاسلام سعیدیان با بیان اینکه انسان با خلوت کردن به عیوب خود پی می‌برد، اظهار داشت: انسان اگر عیوب باطنی و صفات بد خود را نابود کند می‌تواند به قرب الهی واصل شود. انسان هرگز نباید از درون خودش غفلت کند زیرا صفات ناپسند نابود کننده اعمال نیکوی انسان است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: زیارت، ولایت و عبادت هدف نیستبلکه  وسیله است تا انسان به خداوند برسد بنابراین امامزادگان باید زمینه سعود انسان برای دفاع از اهل بیت(ع) و اسلام و رسیدن به خدا باشند.

وی کیفیت عبادات را مهمتر از کمیت آن دانست و گفت: انسان با تقوا اگر ظاهرش به مردم آشکار شود از ظاهر خود خجالت نمی‌کشد چون درونش سراسر نور است بنابراین عبادت باید سبب نورانی شدن قلب شود. صفات باطنی سبب ریزش افراد می‌شود کسانی امام حسین(ع) را به شهادت رساندند که به اصلاح صفات باطنی خودشان اهمیت ندادند.

حجت الاسلام سعیدیان در پایان خاطرنشان کرد: امامزادگان سالک الی الله بودند و با همه وجود از حب دنیا دست کشیدند و به تبلیغ دین پرداختند تا ما هدایت شویم./813/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات