۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۵۷۱۲۷۰
امام جمعه پردیسان:

تیم اقتصادی دولت ضعیف و ناکارآمد است

حجت الاسلام والمسلمین حامدی با بیان این‌که کارشناسان متعددی تیم اقتصادی دولت را ضعیف می‌دانند، گفت: در این زمینه مجلس دارای وظایفی است و مراجع معظم تقلید و جامعه از مجلس توقع نظارت و ورود کارشناسانه و دقیق دارند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی، امام جمعه موقت پردیسان در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه پردیسان با اشاره به مسائل اقتصادی کشور اظهار داشت: حرکات و تلاش‌های زیادی در زمینه حل مشکلات اقتصادی انجام شده که قابل انکار نیست، اما آن‌طور که باید منجر به نتیجه نشده است.

امام جمعه موقت پردیسان با بیان این‌که انکار واقعیت‌ها دردی را از جامعه دوا نمی‌کند، ابراز داشت: برخی این‌گونه القا می‌کنند که نواسانات قیمت سکه و دلار با درصد کمی از جامعه مرتبط است، درصورتی که افزایش قیمت سکه و دلار در دیگر اقلام موجود جامعه نیز اثرگذار است.

وی ادامه داد: هرچند بخشی از مشکلات داخلی مربوط به فشارهای خارجی و تحمیلی بر کشور است، اما باید علت اصلی مشکلات را جستجو و پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی افزود: طبق اعلام رییس مجلس یکی از دلایل تورم، رشد نقدینگی در جامعه است که از سال 95 تاکنون حدود 25درصد رشد داشته و این نشان‌دهنده عدم نظارت و رصد دقیق مجلس است که به مسؤولیت خود به خوبی عمل نکرده است.

وی اضافه کرد: کارشناسان متعددی تیم اقتصادی دولت را ضعیف می‌دانند، در این زمینه نیز مجلس دارای وظایفی است و مراجع معظم تقلید و جامعه از مجلس توقع نظارت و ورود کارشناسانه و دقیق دارند.

امام جمعه موقت پردیسان با اشاره به وظایف قوه قضاییه در برخورد با خاطیان خاطرنشان کرد: در مملکت اسلامی انتظار مردم و جامعه این است که همان رویه حضرت امیر(ع) در برخورد با متجاوزان به بیت المال عملی شود و هیچ‌گونه مماشاتی صورت نگیرد.

وی ادامه داد: با کسانی که حقوق‌های نجومی گرفته و اموال خود را از بیت‌المال اندوخته‌اند، باید برخوردی سخت و عبرت انگیز شده و همه اموال به بیت‌المال برگردانده شود.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی با تأکید بر ضرورت برخورد و مجازات به موقع خاطیان گفت: مجازات به هنگام، اثرگذار و برای دیگران نیز درس عبرت است، باید توجه داشت که هرکس بخواهد با امنیت اقتصادی و روانی جامعه بازی کند، باید تاوان آن را با جان خود بپردازد.

وی همچنین به وضعیت سوریه اشاره و بیان کرد: با همت ارتش سوریه، شب گذشته شهر درعا که در همسایگی قنیطره و از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است، آزاد شد که نتیجه آن عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از مواضع قبلی آن شده است.

امام جمعه موقت پردیسان با بیان این‌که حرکات روزهای اخیر رژیم صهیونیستی و آمریکا در شهر درعا به منظور حفظ تروریست‌ها در آن شهر صورت گرفته است، گفت: با نصرت الهی، تلاش رزمندگان اسلام و نیروهای حزب‌الله این شهر آزاد و توفیقات بسیار زیادی نصیب جبهه اسلام شد./876/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات