۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۷۰۲۴۵
آیت الله صدیقی:

عطا کردن در راه خدا از علائم یقین است

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر به رحمانیت و بخشندگی خدا ایمان داشته باشیم در این شرایط به یکدیگر سخت نمی‌گیریم، زیرا خدا آن را برای ما جبران خواهد کرد.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در مبحث درس اخلاق که شامگاه گذشته در مسجد جامع ازگل برگزار شد، درباره نشانه‌های مومن گفت: از نشانه های مومن، دلبستگی به خدا و رسول خدا(ص) است به طوری که به آنها باور قلبی و التزام عملی دارد.

وی افزود: مومن تا آخر کار بر سر عهد خود با خدا و ولی خدا، بدون سستی باقی می‌ماند و ارتداد نمی‌کند به همین علت مسأله یقین بسیار مهم است و یکی از نعماتی که امام سجاد(ع) در دعای مکارم الاخلاق از محضر ربوبی درخواست می‌کند، یقین است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: امروز در شرایط بحرانی اقتصاد و سوء مدیریت که با اعتماد به بیگانگان در قضیه برجام این مشکلات را برای کشور و مردم به وجود آورد، یک عده‌ای مورد امتحان قرار گرفته اند.

وی افزود: کسانی که اجناس خود را به دلیل بالاتر رفتن قیمت‌ها عرضه نمی‌کنند و کسانی که وعده داده بودند به پول ملی اعتبار بدهند، آیا اعتقاد به خدا و روز قیامت ندارند. هر کسی که بی اعتنایی و خیانت به حقوق مردم و مستضفان می‌کند بداند چوب خدا صدا ندارد.

آیت الله صدیقی درباره بذل و بخشش در راه خدا ابراز داشت: وعده حتمی خداوند است که اگر با او معامله کنیم، آن را چند برابر برای ما جبران خواهد کرد. اگر به رحمانیت و بخشندگی خدا ایمان داشته باشیم در این شرایط به یکدیگر سخت نمی‌گیریم که در تنگنای بیشتری فرو برویم.

وی در ادامه بیان داشت: خداوند متعال در عین حال که اموال و دارایی را به ما می‌بخشد، از ما می‌خواهد به دیگران با نیت قرض به خدا، ببخشیم و با آنها مهربان باشیم تا خدا آن را برای ما چندین برابر جبران کند. یکی از علائم یقین عطا کردن در راه خداست.

امام جمعه موقت تهران گفت: از دلایل شک کردن و دوری از یقین، آزادی خواهی انسان است زیرا انسان همواره مایل است محدودیت نداشته باشد به همین علت به حقایق، شک کرده و آنها را انکار می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه معاد جلوه کرم پروردگار متعال است، خاطرنشان کرد: جوانان هوشیار باشند به هوا و هوس خود میدان ندهند زیرا نفسی که کنترل نشود انسان را به هر سویی که بخواهد می‌کشاند./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات