۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۵۶۷۷۱۰
همزمان با روز جهانی قدس؛

سالن همایش‌‌های بیمارستان رضوی به نام «پرستار شهید فلسطینی» مزین شد

همزمان با روز قدس و با دستور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی سالن همایش‌های بیمارستان فوق تخصصی رضوی به نام «رزان اشرف النجار‌»؛ پرستار و امدادگر جوان فلسطینی که جمعه گذشته در غزه به شهادت رسید، مزین شد.
بیمارستان رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و به منظور زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدای مقاومت، سالن همایش‌های بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد به نام «رزان اشرف النجار»؛ پرستار و امدادگر شهید نام‌گذاری شد.

این شهیده شجاع فلسطینی، یازدهم خرداد 1397 در حالی که برای کمک به یکی از فلسطینیان معترض زخمی در نزدیکی حصار شرقی خان یونس در جنوب نوار غزه می‌شتافت، به دست نیروهای رژیم صهیونیستی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

مردم مبارز فلسطین جمعه اول ژوئن 2018 مانند هفته‌های گذشته در روز جمعه، در چندین نقطه از مناطق اشغالی جمع شده بودند تا صدای اعتراض‌شان را به گوش جهانیان برسانند که در این بین، النجار‌ بیست و یک ساله با وجود آنکه دستانش را بالا گرفته بود و روپوش سفید پرستاری بر تن داشت، در حال امدادرسانی به ضرب گلوله‌ مستقیم تک‌تیراندازهای ارتش اسرائیل شهید شد.

از آنجایی که براساس قوانین بین‌المللی حمله به بیمارستان‌ها و اسلحه کشیدن روی پزشکان و پرستاران ممنوع است، شهادت این زن جوان پرستار، واکنش‌های بسیاری را در گوشه و کنار جهان در پی داشت و موجب انزجار بیشتر مردم از رژیم غاصب صهیونیستی شد.

هر ساله همایش‌ها و کنگره‌های بین‌المللی مختلفی با حضور متخصصان و پزشکان برجسته جهان در سالن همایش‌های بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار می‌شود و نام‌گذاری سالن حاضر از سوی این بیمارستان منتسب به بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) به نام رزان اشرف النجار، موجب ماندگاری نام و یاد این پرستار شهیده شد و او را مبدل به الگوی زنده جامعه پرستاری کرد.

گفتنی است، کارکنان ولایت‌مدار و بسیجیان سلحشور بیمارستان رضوی نیز همراه با دیگر اقشار جامعه به منظور حمایت و دلگرمی مردم مظلوم فلسطین، در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت می‌کنند./934/د103/ب1

ارسال نظرات