۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۵۶۷۰۶۵
آیت الله مصباح یزدی:

مدیریت تمایلات مادی گرایش معنوی و الهی انسان را تقویت می کند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: انسان در مسیر تکامل باید از تمایلات مادی صرف نظر کرده و تمایلات معنوی و الهی را تقویت کند البته به طور کلی نمی توان از لذت ها چشم پوشی کرد بلکه باید رعایت مرزها را انجام داد تا مانع انسان نشود.
آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در جلسه درس اخلاق که در دفتر رهبر انقلاب در قم برگزار شد، گفت: انسان برای این آفریده شده که در دنیا ترقی کند و حتی به جایی برسد که فرشته خادمی آن را انجام دهد.

وی ادامه داد: انسان در مسیر تکامل باید از تمایلات مادی صرف نظر کرده و تمایلات معنوی و الهی را تقویت کند البته به طور کلی نمی توان از لذت ها چشم پوشی کرد بلکه باید رعایت مرزها را انجام داد تا مانع انسان نشود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که خود دنیا به عنوان آفریده الهی مورد مذمت نیست، اظهار داشت: مذمت ها مربوط به برخورد انسان با دنیا و دنیاپرستان است، چگونه مؤمنی که معتقد به قیامت و آخرت است در عمل رعایت نمی کند و گویا آخرتی وجود ندارد؟

وی ادامه داد: یکی از مسائل این است که انسان دنیا را نقد و آخرت را نسیه می داند یعنی به وعده های الهی توجه نکرده و به مسائل دنیا می پردازد، کافران اعتقادی به آخرت ندارد و به دنیا چسبیده اند اما مؤمنان که اعتقاد به آخرت دارند چرا گاهی دلبسته به دنیا می شوند؟

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که انسان نسبت به از دست دادن مسائل دنیوی ناراحت می شود اما نسبت به از دست دادن منافع عالی اخروی خود بی تفاوت است، ابراز داشت: باید این فکر که آخرت نسیه و دنیا نقد است را اصلاح کنیم.

وی عنوان کرد: اولیای الهی در مسائل دنیوی کنترل مرزها را داشتند و مسائل را رعایت می کردند که به مقامات عالیه دست پیدا کردند، امیرمؤمنان می فرماید مسلمین باید از پیامبران الگو بگیرند و آن ها را اسوه زندگی خود قرار دهند./1323/

ارسال نظرات