۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۶۶۷۲۵
آیت الله میرباقری:

اهل ذکر مردم را نسبت به ایام الله متذکر می‌کنند

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری گفت: وادی ذکر سراسر نور و بیداری است و کسانی که به ذکر می‌رسند گوشه نشین نیستند بلکه مردم را نسبت به ایام الله متذکر می‌کنند.
سخنرانی آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری در مراسمی که شامگاه گذشته در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، در ادامه تفسیر خطبه ۲۲۲ نهج البلاغه، گفت: وقتی کسی وارد عالم ذکر شد، به بساط طاغوت که لهو و غفلت است توجهی نخواهد داشت و این بساط او را از ذکر و یاد خداوند متعال بازنمی‌دارد.

وی افزود: انسانی که به وادی ذکر و امام نزدیک شد و در پرتو نور امام قرار گرفت ابتدا قلبش نورانی شده، جلا و صیقل می‌یابد، قوای قلب او احیا می‌شوند، توجه به خدای متعال پیدا می‌کند، گوش و چشم قلب او باز می‌شود و نسبت به خدای متعال حالت انقیاد و طاعت پیدا می‌کند.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: در فاصله بین بعثت انبیا خداوند بندگانی داشته که در فکرشان با آنها نجوا داشته؛ که این عِباد همان اهل ذکر هستند. کسی که وارد وادی ذکر شد، محیط فکر او محیط نجوای الهی و عقل او محیط تکلم خدای متعال می‌شود.

وی اظهار داشت: کسانی که از اولوالالباب نیستند، عالم برای آنها نشانه و طریقه ای به سوی خدای متعال نیست. اگر اهل اولوالالباب شویم نشانه‌ها و آیات را درک می‌کنیم. کسانی که اهل ذکر و انس با خدای متعال هستند در صنع الهی که آسمان و زمین است تفکر کرده، از این طریق راه را پیدا می‌کنند و خداوند پرده‌ها را برای آنها کنار می‌زند.

آیت الله میرباقری بیان داشت: کسانی که در مقام ذکر هستند گوشِ دل‌شان باز می‌شود و ندای منادی را برای ایمان به خدا می‌شنوند. خاصیت دیگر ذکر این است که شعله‌ای از نور الهی در وجود اهل ذکر روشن می‌شود، نوری که شخص را از غفلت بیرون می‌آورد و قلب، چشم و گوش‌ او به واسطه اذکار باز می‌شود.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: وادی ذکر سراسر نور و بیداری است. کسانی که به ذکر می‌رسند گوشه نشین نیستند بلکه مردم را نسبت به ایام الله متذکر می‌کنند و قوای خود را برای این ایام به کار می‌گیرند. ایام الله روزهایی است که رحمت و یا قهر و غلبه الهی ظهور پیدا می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روز غرق فرعون، روز ظهور امام زمان(عج)، روز رجعت و قیامت ایام الله هستند. انسان متذکر، منزوی نیست. کسانی که وارد وادی نور، ذکر و ولایت امام می‌شوند مسیر هدایت و ولایت امام را تا قیامت می‌بینند و دیگران را نیز به این ایام متذکر می‌شوند./969/پ202/ب1

ارسال نظرات