۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۵۶۶۵۴۳
مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری:

فقه شیعی منبعی عظیم برای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه است

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که فقه شیعی خود منبعی عظیم برای پاسخگویی به نیازهای روز جوامع انسانی است، گفت: آنچه که امروز در برخی مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور از ظرفیت فقه برای پاسخ به نیازهای روز استفاده می شود قطره ای از این دریای بیکران الهی است.
مدیر حوزه علمیه مصطفی خان ساری

حجت الاسلام غفار شعبانی، مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حوزه های علمیه را مهم ترین مراکز رشد و تعالی دینی در جامعه اسلامی دانست و گفت: این مراکز دینی در طول تاریخ شخصیت های بزرگ و تاریخ سازی را در خود پرورش داده است.

وی با بیان این که امروز نیز باید مشی اصلی حوزه های علمیه پرورش و تربیت طلابی در تراز انقلاب و نظام اسلامی باشد، افزود: حوزه های مقدس علمیه در طول تاریخ اسلام همواره مدافع حقیقی دین و ارزش های الهی بوده اند.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره این که نهضت انقلاب اسلامی با رهبری روحانیت و برخاسته از حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: در طول چهار دهه اخیر حوزه و روحانیت با عمل به وظایف خطیر خود همواره در برابر انحراف ها ایستادند و از اصل دین حراست کردند.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که انقلاب در چهار دهه اخیر با فرازونشیب های بسیاری مواجه بوده است، گفت: حوزه های علمیه در طول این چهار دهه بدون کوچکترین لغزشی به وظیفه خود که همانا پشتیبانی از انقلاب بود به نحو مطلوب عمل کردند.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به این که دشمنی های چهار دهه اخیر با انقلاب اسلامی سندی روشن بر حقانیت این انقلاب الهی است، افزود: حوزه های علمیه پشتیبان امین نظام و انقلاب در چهار دهه اخیر بودند.

وی با بیان این که نقش محوری روحانیت و حوزه های علمیه در پیروزی انقلاب دشمنی ها علیه این قشر اثرگذار جامعه اسلامی را بیشتر کرده است، گفت: حوزه و روحانیت برای بقا و دوام این انقلاب دینی همه تهمت ها، تهدیدها و فشارها را تحمل کرده اند و لحظه ای از خود لغزش نشان ندادند.

استاد حوزه علمیه مازندران، پیشگامی حوزه و روحانیت در دفاع از اسلام و انقلاب ستودنی است، خاطرنشان کرد: مشی روحانیت با عافیت طلبگی هیچ سازگاری ندارد و همواره در برابر ظلم و انحراف با قدرت ایستادگی کرده اند.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که امروز که انقلاب در چهل سالگی خود قرار دارد دشمنی ها و حسادت نسبت به حکومت دینی و مردمی چند برابر شده است، گفت: در چنین شرایطی حوزه های علمیه باید با مشی انقلابی خود مقتدرانه در صحنه دفاع از انقلاب حاضر باشند.

حجت الاسلام شعبانی با تاکید بر این که حوزه و روحانیت هیچ گاه نمی توانند نسبت به انقلاب و نظام بی تفاوت باشند، ابراز کرد: بی تفاوتی نسبت به مسایل انقلاب از هر جریانی باشد همراهی با دشمن است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب در دیدار روز گذشته خود نکات بسیار مهمی در خصوص مسایل کشور بیان کردند، گفت: نخبگان حوزوی باید برای تحقق مطالبات رهبری خودجوش به میدان بیایند و به رسالت خود در برابر انقلاب عمل کنند.

حجت الاسلام شعبانی با بیان این که ظرفیت های علمی بسیار بالایی در فضای حوزوی کشور وجود دارد که می تواند پشتیبان و همراه امینی برای بخش های مختلف کشور باشد، خاطرنشان کرد: باید از این پتانسیل های بالای علمی در جهت رفع مشکلات و نارسایی های کشور استفاده شود.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به این که ظرفیت علمی، پژوهشی و تبلیغی که در حوزه وجود دارد منحصر به فرد است، بیان داشت: عدم استفاده از این ظرفیت های موجود فرصت سوزی است و خسارت های سنگینی نیز برای کشور به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام شعبانی با بیان این که فقه شیعی خود منبعی عظیم برای پاسخگویی به نیازهای روز جوامع انسانی است، تصریح کرد: آنچه که امروز در برخی مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور از ظرفیت فقه برای پاسخ به نیازهای روز استفاده می شود قطره ای از این دریای بیکران الهی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فقه ما برای رفع مسایل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و پزشکی راهکارهای مناسب علمی دارد، خاطرنشان کرد: ضرورت ورود جدی احکام فقهی برای رفع مشکلات امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری احساس می شود./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات