۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۶۶۲۹۵
سرمقاله؛

عبور از برجام

دیدار سالانه کارگزاران نظام با رهبری انقلاب، علاوه‌بر آن‌که وجه نمادین و تاریخی دارد و سابقه‌ای به درازای عمر جمهوری اسلامی، وجهی راهبردی و کارکردی نیز دارد که به‌معنای تعیین خط‌مشی‌های کلان برای اداره کشور است.
دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری

به گزارش خبرگزاری رسا، دیدار سالانه کارگزاران نظام با رهبری انقلاب، علاوه‌بر آن‌که وجه نمادین و تاریخی دارد و سابقه‌ای به درازای عمر جمهوری اسلامی، وجهی راهبردی و کارکردی نیز دارد که به‌معنای تعیین خط‌مشی‌های کلان برای اداره کشور است.

دیدار چهارشنبه گذشته در مقطع خروج رژیم آمریکا از برجام و آغاز دور تازه‌ای از مذاکرات ایران با دولت‌های غربی بود و شاید یک مضمون واحد و کلان در آن وجود داشت: کشور را در وضعیت برجامی یا بی‌برجامی معلق نگه ندارید.

یعنی وضعیتی که در طول پنج‌ساله اخیر تداوم یافته و چشم امید دولت‌مردان، بازار کسب‌وکار و توده‌های مردم را متوجه امیال، تصمیمات و خواسته‌های کشورهای استعمارگر کرده است.

عبور از برجام به‌عنوان یک مقطع تأثیرگذار و تجربه‌آمیز، اکنون در ذهنیت عمومی رقم خورده است و مردم خود را برای دوران پسابی‌برجام آماده کرده‌اند اما دشواری ذهنیت پاره‌ای تصمیم‌گیران است که نمی‌توانند از این مکانیزم شکست‌خورده و ناکام برای حل مشکلات دست بردارند و تلاش می‌کنند تا به انحای گوناگون آن‌ را در سپهر سیاست بازتولید کنند.

و این به‌معنای کج‌روی مجددی است که احتمالاً به‌دلیل بر سر کار بودن ترامپ، آفات و مضرات بیشتری از گذشته داشته باشد. این گزاره که کشور را با برجام یا بی‌برجام می‌توان به‌خوبی اداره کرد، می‌بایست سرلوحه همه فعالیت‌ها قرار بگیرد و چه این‌که دولت جناب روحانی سه‌سال دیگر بر صدر مسوولیت است و فرصت‌های بسیاری پیش رو دارد./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: صبح‌نو

ارسال نظرات