۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۵۶۵۸۱۱
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

کمپین روزه‌خواری اجباری تقابل عینی با اسلام و ولایت است

حجت الاسلام سالاری مکی گفت: دشمنان اسلام کمپین روزه‌خواری اجباری را راه انداخته‌اند که این اقدام تقابل عینی با اسلام و ولایت است.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در دیدار با طلاب و اساتید مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره)، با گرامیداشت ماه میهمانی خداوند، خطاب به طلاب، اظهار کرد: ما در این ماه قرآن صامت را تلاوت می‌کنیم؛ اما نباید از امام عصر (عج) به‌عنوان قرآن ناطق غافل شویم؛ کسی که دین انسان‌ها به وسیله آن کامل می‌شود، خیر و برکت دنیا و آخرت به وسیله او بوده و بعثت انبیا با وی کامل می‌شود.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: مبادا در قرآن صامت تدبر کرده و تفسیرش کنیم؛ اما از قرآن ناطق که وجود مقدس امام زمان (عج) است دور بمانیم دعا کنید.

وی افزود: باید در این ماه مبارک همیشه توجه ما به حضرت ولی‌عصر (عج) باشد و دعا کنیم هرچه زودتر ظهور کند تا دنیا پر از عدل و داد شده و هیچ‌گونه مریضی، فقر و ظلم در این دنیا نباشد.

حجت الاسلام سالاری مکی در ادامه با اشاره به اهمیت قرائت ادعیه در ماه رمضان، اظهار کرد: ما حدیث و روایات زیادی را می‌خوانیم و گوش می‌کنیم؛ اما در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم کلام‌الله نور است که حالا این کلام ممکن در قالب دعا اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: ازجمله دعاهای مستحبی ماه رمضان دعای افتتاح است که وجود مقدس امام زمان (عج) به نائب دومشان فرمودند به شیعیان ما بگویید این دعا را بخوانند و مستحب است که در ایام ماه مبارک رمضان خوانده شود.

حجت الاسلام سالاری مکی با اشاره به فراز پایانی این دعا، افزود: آخرین جملات دعای افتتاح این است که «اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکو إِلَیک فَقْدَ نَبِینَا وَ غَیبَةَ إِمَامِنَا [وَلِینَا] وَ شِدَّةَ الزَّمَانِ عَلَینَا وَ وُقُوعَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الْأَعْدَاءِ عَلَینَا وَ کثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا اللَّهُمَّ فَافْرُجْ ذَلِک عَنَّا بِفَتْحٍ مِنْک تُعَجِّلُهُ وَ نَصْرٍ مِنْک تُعِزُّهُ وَ إِمَامِ عَدْلٍ تُظْهِرُهُ إِلَهَ الْحَقِّ آمِینَ عدونا».

وی اضافه کرد: وقتی به این جملات نگاه کرده و معنی می‌کنیم معلوم می‌شود که امام زمان (عج) این جملات را برای الآن و روزگار فعلی ما نقل کرده‌اند.

حجت الاسلام سالاری مکی خطاب به طلاب و روحانیان خاطرنشان کرد: الآن ببینید دشمنان اسلام چگونه روبروی ولایت ایستاده و کمپین روزه‌خواری اجباری را راه انداختند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در چنین شرایطی رسالت طلاب و روحانیان برای آگاهی‌بخشی اصولی و اسلامی به جامعه و مقابله با ترفندها و توطئه‌های دشمنان بسیار حساس و خطیر است./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات