۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۶۵۸۱۰
آیت الله مهدوی:

دشمن به وسیله قمه زنی در حال تخریب وجهه شیعه در دنیا است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن در حال تخریب وجهه شیعه در دنیا است و قمه زنی به این تخریب کردن ها کمک می کند.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دراصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه سخنرانی بعد از ظهر امروز که در حوزه علمیه ملاعبدالله واقع در خیابان حافظ اصفهان برگزار شد، گفت: دشمن در حال تخریب وجهه شیعه در دنیا است و قمه زنی به این تخریب کردن ها کمک می کند.

وی در ادامه بررسی شهوت های حلال و حرام افزود: شهوت حرام آن شهوتی است که به فرمان نفس به فعلیت برسد و شهوت مباح نیز از سوی نفس فرماندهی می شود؛ شهوت به تفریح، خوردن غذاهای مختلف و شهوت به رفاه اگر از کانال حرام تأمین نشوند از جمله شهوت های مباح محسوب می شوند.

آیت الله مهدوی ابراز کرد: شهوت های راجح شهوت هایی هستند که از سوی عقل فرماندهی می شوند، اشتیاق عقل به بهشت و لقاء حضرت ولی عصر(عج) از جمله های شهوت های راجح است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مربی هنرش این است که شوق متربی را به سوی پذیرش فرمان عقل سوق دهد؛ البته انگیزه درونی شخص تحت تربیت قرار گرفته لازم است ولی این مسأله منافاتی با وظیفه مربی ندارد؛ امیرمؤمنان(ع) می گویند خودتان را به نعمت های بهشتی مشتاق کنید؛ خاستگاه شهوت حُلّیّت و تحریم آن را معین می کند.

امام جمعه موقت اصفهان تبیین کرد: اشتیاق داشتن به چیزی غیر از عمل کردن به آن است؛ ممکن است عملی به صورت احسن انجام گیرد ولی در درون وجود شخص هیچ اشتیاقی نسبت به انجام آن عمل وجود نداشته باشد؛ لذا متوجه می شویم عملی که با اشتیاق انجام می گیرد، بهتر و یا بیشتر انجام می گیرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: در مباحث تربیتی اکثر مربی ها قصد دارند عمل شخص تحت تربیت خودشان را به اعمال صالح محدود کنند ولی این تربیت ریشه دار نیست و دوام ندارد به همین خاطر در مباحث تربیتی گفته می شود شوق خودتان را نسبت به انجام اعمال صالح زیاد کنید و همچنین نفرت از گناه را در دلتان زنده کنید و سپس آن را ترک کنید.

وی با بیان این که دین اسلام سرشار از دلایل عقلی است و باید به واسطه اغنای فکری شخص را تربیت کرد، خاطرنشان کرد: بنده از متخصصان علم تغذیه سؤال کردم که اگر انسان با میل غذایش را بخورد یا بدون میل بخورد، تفاوتی در بدن انسان ایجاد می شود و آن ها گفتند اگر انسان با میل غذایش را بخورد اکثر ویتامین های غذا جذب بدنش می شود ولی اگر بدون میل غذایش را بخورد اینچنین نیست.

آیت الله مهدوی گفت: بر اساس نصّ آیه ای از قرآن، انسان بر اساس طرز فکر و شاکله اش عمل می کند پس اگر بخواهیم کسی را تربیت کنیم باید طرز فکرش را اغنا کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: عده ای در کشور قمه می زنند و یک معضل و مشکل بزرگ ایجاد کرده اند، برای جلوگیری کردن از این اشخاص نمی توان برخورد فیزیکی داشت و آن ها را از این کار بازداشت بلکه باید آن ها را اغنای فکری کرد؛ باید به آن ها بگوییم دشمن در حال تخریب وجهه شیعه در دنیا است و قمه زنی به این تخریب کردن ها کمک می کند و از طرفی اهداء خون به یک انسان نیازمند ثواب بسیار زیادتری نسبت به ریختن خون بر روی زمین دارد.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان افزود: تشیع در سایت های مختلفی از سوی دشمنان مسخره می شود و این به دلیل رفتار غلط برخی از شیعیانی است که در عزاداری ها شیوه خاصی را اتخاذ می کنند./۸۶۷/پ203/ب1

ارسال نظرات