۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۶۵۷۲۳
امام جمعه موقت كاشان:

امنيت نعمت بزرگ الهی است

امام جمعه موقت كاشان امنيت را به عنوان يكي از نعمت هاي بزرگ و مهم خداوند به مردم ايران دانست و گفت: هر چند امروز در كشور مشكلاتي وجود دارد اما با اين وجود برخي از نعمت ها را نيز در اختيار داريم كه بايد قدردان و شكرگذار آن باشيم.
حجت الاسلام اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار سه شنبه شب در جلسه تفسير قرآن كه  مسجد آيت الله رضوي كاشاني برگزارشد در ادامه تفسير آيه 12 سوره لقمان و مواعظ لقمان، گفت: خداوند به لقمان حكمت هديه داد و در ادامه او را به شكر كردن امر كرد چرا كه هر نعمتي شكر دارد.

وي افزود: خداوند در انتهاي اين آيه مي فرمايد، ‹‹وَمَنْ كَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ حَمِيدٌ›› يكي از گناهاني كه به سرعت تاثير خود را نشان مي دهد كفران نعمت است و كفران نعمت سبب خواهد شد تا هر زمان كه خداوند اراده كند نعمت خود را پس بگيرد.

حجت الاسلام اسلامي تبار از امنيت به عنوان يكي از نعمت هاي بزرگ و مهم خداوند به مردم ايران دانست و ادامه داد: هر چند امروز در كشور مشكلاتي وجود دارد اما با اين وجود برخي از نعمت ها را نيز در اختيار داريم كه بايد قدردان و شكرگذار آن باشيم كه يكي از اين نعمت ها، امنيت است.

وي با اشاره به اينكه مثال هاي قرآن ساختگي نيست و خداوند در قرآن مثال هاي  زيادي زده است افزود: خداوند در آيه 112 سوره نحل مثال مي زند، ‹‹وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً قَرْيَةً کانَتْ آمِنَةً مُطْمَئِنَّةً يَأْتيها رِزْقُها رَغَداً مِنْ کُلِّ مَکانٍ فَکَفَرَتْ بِأَنْعُمِ اللَّهِ فَأَذاقَهَا اللَّهُ لِباسَ الْجُوعِ وَ الْخَوْفِ›› روستايي كه امنيت اقتصادي داشت و مردم در آسايش بودند اما به دليل اينكه كفران نعمت كردند خداوند نيز نعمت امنيت را به خوف و ترس و وحشت تبديل كرد و امنيت اقتصادي را به گرسنگي تبديل كرد.

امام جمعه موقت كاشان نا امني و گرسنگي را بلاي خانمان سوز دانست و گفت: نزول بلا از سوي خداوند سهل و آسان است، از اين رو نعمت هايي را كه خدا به ما هديه داده است بايد قدردان آن باشيم و در راه رضايت خدا استفاده كنيم و  بر خلاف رضايت خداوند عمل نكنيم.

حجت الاسلام اسلامي تبار بیان کرد: خداوند در انتهاي اين آيه مي فرمايد، ‹‹وَمَنْ كَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ حَمِيدٌ›› كفران نعمت خدا نه تنها سود و زياني براي خدا ندارد بلكه اين انسان است كه زيان خواهد ديد، از اين رو خداوند وقتي مي فرمايد من غني و بي نياز هستم بلافاصله مي فرمايد من حميد و داراي صفات نيكو هستم.

وي افزود: غني بودن زماني ارزشمند است كه در كنار آن حميد و همراه با صفات خوب باشد در غير اين صورت اگر كسي غني باشد اما حميد نباشد خسيس و محتكر خواهد شد و انسان وقتي خود را غني ببيند طغيان خواهد كرد، غني بودن زماني مفيد است كه در كنار آن داراي خوبي هاي ديگر نيز بود.

امام جمعه موقت كاشان گفت: انسان حميد كسي است كه اهل بخشش و سخاوت و انفاق باشد و به قيامت اعتقاد داشته باشد و اگر خداوند غني است، حميد و كريم و با سخاوت نيز هست و كليد همه خزائن عالم در دست او است و به همه رزق روزي مي دهد.

حجت الاسلام اسلامي تبار ابراز کرد: ثروت هميشه در خطر لغزش است و انسان ثروتمند نيز هميشه در خطر لغزش است و بايد مراقب باشد تا دچار لغزش و طغيان نشود اما كسي كه كفاف داشته باشد عاقبت به خير است و خداوند اگر بخواهد به كسي خير برساند به او كفاف مي دهد، از اين رو يكي از دعاي پيامبراكرم(ص) اين بود خداوند به او و اهل بيت او كفاف بدهد./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات