۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۶۵۶۳۱
حجت الاسلام یعقوبی خبرداد؛

تشکیل شورای همکاری و سیاست گذاری نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: به پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان یک شورای همکاری و سیاست گذاری برای برپایی نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان با حضور مدیران و مسؤولان دستگاه‌های مختلف فرهنگی استان تشکیل شد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام ابوالفضل یعقوبی معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان، با اشاره به هم افزایی دستگاه‌ها و نهادها و سازمان‌های مختلف در برپایی این نمایشگاه، گفت: به پیشنهاد حجت الاسلام انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان یک شورای همکاری و سیاست گذاری برای برپایی نمایشگاه قران و عترت اصفهان با حضور مدیران و مسؤولان دستگاه‌های مختلف فرهنگی استان تشکیل شد.

وی با اشاره به تصمیم شورای همکاری نمایشگاه قران و عترت اصفهان برای تهیه سند کیفی این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: نسختین موضوع برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان اصفهان با نام جشن رمضان است که در کل شهرستان‌های استان با چندین برنامه محوری از جمله نمایشگاه قرآن و عترت، برپایی محافل قرآنی، برگزاری کارگاه‌های هنری با موضوع قرآن و عترت، اجرای تئاتر خیابانی، شب شعر، مسابقات قرآن و نهج البلاغه، جلسات تفسیر قرآن و همچنین تجلیل از فعالان قرآنی در کلیه شهرستان‌ها تحت عنوان جشن رمضان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه نخستین کار مشترک قرآنی میان اداره کل ارشاد و اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در برگزاری مسابقات قرآنی صورت گرفت، اظهار کرد: در این مسابقات رتبه نخست کشور را شهرستان اصفهان کسب کرد و به همین دلیل فعالان قرآنی و مؤسسات قرآنی حاضر در این آزمون‌ها تدابیر و حمایت‌های خوبی صورت گرفته است.

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، ادامه داد: مؤسساتی که در این آزمون شرکت کردند کمک هایی به ارزش 3 میلیارد و 71 میلیون ریال دریافت خواهند کرد، تلاش کردیم با تشویق مؤسسات قرآنی برای حضور فعال در پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان به نمایشگاه رونق و فعالیت بیشتری ببخشیم، همچنین چند غرفه ویژه هم در این نمایشگاه برپا خواهد بود، غرفه نمایشگاه آثار خطی قرآن کریم یکی از این غرفه‌ها است که توسط یکی از مجموعه داران خصوصی برپا خواهد شد.

وی از برپایی غرفه نگارگری قرآن کریم در پانزدهمین نمایشگاه قران و عترت اصفهان خبرداد و گفت: تئاتر خیابانی شبها در محوطه نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان برپا می‌گردد. همچنین نخستین جشنواره آیت قران کریم در رشته صنایع دستی در 4 شاخه معرق، سفال، چوب، فلز و همچنین هفته قران وعترت در سال جاری برگزار خواهد شد./1304/پ203/ب1

ارسال نظرات