۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۰
کد خبر: ۵۶۵۳۲۰
سرمقاله؛

از این ستون به آن ستون...

از فحوای مذاکرات سیاسی مقامات دولت ایران هم که ۱۰‌روز از «چند هفته» وعده داده شده‌شان سپری شده، رسیدن به ضمانت‌های قوی و جدی دور از دسترس به نظر می‌رسد.
اگر اروپایی ها راه آمریکا را بروند غنی سازی از سر گرفته می شود

به گزارش خبرگزاری رسا، خبرهای جسته‌وگریخته می‌گوید که شرکت‌های ریز‌ودرشت اروپایی از ترس آمریکا یا هم‌پیمانی با او، در حال معلق کردن قراردادهای خرد و کلان خود با ایران‌اند؛ از فحوای مذاکرات سیاسی مقامات دولت ایران هم که 10‌روز از «چند هفته» وعده داده شده‌شان سپری  شده، رسیدن به ضمانت‌های قوی و جدی (نظیر تصویب‌نامه‌هایی در مجالس کشورهای اروپایی برای ورود به جنگ تجاری راهبردی با آمریکا) دور از دسترس به نظر می‌رسد.

هرچند که گهگاه تلاش می‌شود تا با بزرگ‌نمایی گفتارهای مقامات تشریفاتی اتحادیه اروپا مرهمی بر این زخم گذاشته شود، اما اشتباه مهلک دولت در آزمودن دوباره اروپایی متزلزل، موضع و موقعیت کشور را بسیار تضعیف کرده و تنزل داده است.

در برابر این انتقادهای واقع‌بینانه، می‌گویند راه‌حل شما چیست؟ راه‌حل همانی است که پنج سال است مطرح شده و کجاست گوش شنوا و اراده اجرا؟ اقتصاد مقاومتی، سیاستی پویا برای گذر از این مرحله خطرناک بود و هست و متاسفانه سیاست دولت «از این ستون به آن ستون فرج است» شده و بدون آینده‌نگری‌ای که نمونه‌اش را در ضربه‌زدن به روابط مهم با چین می‌توان دید. فرصت چندانی از آن چند هفته معهود باقی نمانده و بازار نیازمند اقدامات واضح برای جان گرفتن و فعال‌تر شدن است./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: صبح‌نو

ارسال نظرات