۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۴۴۹۱
آیت الله مهدوی:

گفتن ذکر «لا حَولَ وَ لا قُوَّةَ اِلّا بِالله» سبب بقای نعمت ها می شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیامبر(ص) در روایتی می فرمایند، اگر کسی بعد از دریافت نعمت ذکر «لا حَولَ وَ لا قُوَّةَ اِلّا بِالله» را بر زبانش جاری کرد، خداوند آن نعمت را محافظت می کند تا آن شخص به مقصودش برسد.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر قرآن شنبه که در مدرسه صدر بازار برگزار شد، گفت: کلام انسان در ریزترین مخلوقات جهان مؤثر است.

وی در ادامه تفسیر سوره کهف، آیه سی و نهم و چهلم که می فرماید«وَلَوْلا إِذْ دَخَلْتَ جَنَّتَکَ قُلْتَ مَا شَاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْکَ مَالا وَوَلَدًا فَعَسَى رَبِّی أَنْ یُؤْتِیَنِ خَیْرًا مِنْ جَنَّتِکَ وَیُرْسِلَ عَلَیْهَا حُسْبَانًا مِنَ السَّمَاءِ فَتُصْبِحَ صَعِیدًا زَلَقًا...» افزود: بحث این آیات و آیات قبلی در رابطه با دو شخصی بود که یکی از آن ها ثروت و فرزند زیادی داشت و می گفت قیامت حقیقت ندارد و اگر قیامت حقیقت داشته باشد به دلیل الطافی که خداوند در دنیا نسبت به من ارزانی داشته است بهشت من در آخرت بهتر از باغ هایم دنیا خواهد بود.

آیت الله مهدوی ابراز کرد: شخص فقیر خطاب به آن شخص ثروتمند گفت، بگو هر آن چه خداوند بخواهد محقق می شود و نیرو تنها از آنِ خداوند است و سپس به او گفت، من به خداوند امید دارم که بهتر از باغی که به تو داده است را به من عطا کند، ممکن است پروردگار عذابی از آسمان نازل کند و بعد از بیدار شدن از خواب صبح باغهایت همچون زمین صاف و بی آب و عفل شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آیات بیان می دارد در هر نعمتی از ظواهر دنیا هستید ذکر لا حول و لا قوة الا بالله را فراموش نکنید؛ اضافه کردن واژه حول به این عبارت برای درخواست دور شدن نقمت ها از انسان خواهد شد؛ پیامبر(ص) در روایتی می فرمایند، اگر کسی بعد از دریافت نعمت این ذکر را بر زبانش جاری کرد، خداوند آن نعمت را محافظت می کند تا آن شخص به مقصودش برسد.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان اظهار کرد: بیان جملات و کلام در تحقق حقایق اثر دارد؛ به واسطه صدور کلام  زن و مرد به همدیگر حلال می شود و یا حرام می شوند؛ در حال حاضر دانشمندان متوجه شده اند که کلام بر روی ملکول ها اثر می گذارند./867/پ204/ب1

ارسال نظرات