۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۵۶۴۰۶۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مخاطب‌سنجی و زمان‌شناسی لازمه فعالیت تبلیغی روحانیان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی از روحانیان و طلاب خواست تا با مخاطب سنجی و زمان‌شناسی و با استفاده از زبان هنر و ابزارهای به‌روز، محورهای تبلیغی را برای جامعه مخاطبان خود تبیین کنند.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به راهکارهای اثرگذاری بیشتر فعالیت تبلیغی طلاب و روحانیان، اظهار کرد: باید روحانیان مبلغ تلاش کنند با استفاده از ابزارهای به‌روز ازجمله زبان هنر، آموزه‌های دینی را به مخاطبان جدید منتقل کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از زبان هنری اثرگذاری و ماندگاری پیام دینی را افزایش می‌دهد، افزود: کربلا نمایشگاه جهانی است که ویترینی را درست کرده و در پشت آن بهترین‌ها را به نمایش گذاشته است؛ به گونه‌ای که هر کس عاشورا را می‌بیند هنرمندانه می‌بیند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: عاشورا به این دلیل ماندگار شده که در قالب هنر قرار گرفته است؛ درواقع ما عاشورا را با هنر نگاه داشته‌ایم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: زمانی در عاشورا تعزیه می‌خواندند و عاشورا را با این هنر حفظ می‌کردند که تأثیرگذاری زیادی داشت و امروز هم عاشورا با هنر حفظ شده است.

وی افزود: یکی از رازهای ماندگاری عاشورا این بود که هنرمندان ما با بهترین نیت آن را در قالب رشته‌های مختلف هنری نگاه داشتند؛ زیرا بهترین و ماندگارترین راه برای پیام ماندگار قرار گرفتن آن در قالب هنر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: برای نسل شیعه و حتی فرزندان کوچک ما کربلا و عاشورا موضوعی نقش بسته است که این کار هنر است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: اکنون هم برای افزایش ماندگاری و تأثیرگذاری فعالیت روحانیان و طلاب باید به زبان هنر و ابزارهای جدید متوسل شویم؛ زیرا در دنیای فعلی نمی‌توان تنها با تکیه بر منابر سنتی به اهداف مورد نظر نائل شد.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان از روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد خواست تا با مخاطب سنجی و زمان‌شناسی و با استفاده از زبان هنر و ابزارهای به‌روز، محورهای تبلیغی را برای جامعه مخاطبان خود تبیین کنند./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات