۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۵۶۳۹۸۵
معاون پژوهش حوزه علمیه بابل:

پژوهش محوری رویکرد حوزه علمیه بابل است

حجت الاسلام شریف نتاج از برنامه مدون برای کیفیت بخشی به تحصیل و پژوهش در حوزه علمیه بابل خبر داد و گفت: رویکرد پژوهش محور از مسائل مورد توجه و اهتمام مرکز مدیریت بابل برای طلاب در سطح مدارس این شهرستان است که ارتقای کیفی و کمی آثار پژوهشی حوزی را در این شهرستان در پی داشت.
مرتضی شریف نتاج

حجت الاسلام مرتضی شریف نتاج، معاون پژوهش حوزه علمیه بابل امروز در حاشیه برگزاری امتحان نیمسال دوم تحصیلی در مدرسه علمیه شهید امیری بابل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با تاکید بر لزوم کیفیت بخشی به آموزش در سطح مدارس علمیه بابل، گفت: مدارس علمیه بابل از مدارس تراز بالا در سطح کشور محسوب می شوند و اهتمام مجموعه مدیریت حوزه علمیه بابل در سطح مدارس شش گانه علمیه برادران بابل ارتقای سطح تحصیلی در این مدارس است.

وی با اشاره به تحصیل تا سطح 3 در حوزه علمیه بابل، افزود: حوزه علمیه بابل از معدود مراکز حوزی در سطح کشور است که قابلیت برگزاری جلسه دفاع پایان نامه را پیدا کرده است و این مساله از بالا بودن ظرفیت در این مجموعه خبر می دهد.

معاون پژوهش حوزه علمیه بابل پژوهش محوری را تاکید مدیریت حوزه علمیه بابل در سطح مدارس بیان کرد و اظهار داشت: با توجه به شکل گیری پژوهشکده فقهی از چند سال قبل در حوزه علمیه بابل و وجود کتابخانه های غنی در دو مدرسه علمیه این شهرستان، در کنار کسب رتبه های بالای پژوهشی در جشنواره علامه حلی، کاربردی کردن دروس علمیه مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در کنار تحصیل از پایه دوم تحصیلی، دوره های ویژه آشنایی و آموزش شیوه پژوهش در سطح مدارس علمیه بابل برگزار می شود که ماحصل آن افزایش کمی و کیفی مقاله های ارائه شده در سال تحصیلی جاری به جشنواره استانی علامه حلی است.

حجت الاسلام شریف نتاج با اشاره به رسمی شدن برگزاری دروس خارج فقه مورد تایید مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور در بابل، گفت: رسمی شدن درس خارج فقه در حوزه علمیه بابل نشان دهنده ظرفیت و بسترهای مناسب با توجه به اساتید سطح بالای حوزی در این شهرستان برای تحصیل و بهره مندی طلاب است.

وی افزود: برخی از مدرسه علمیه در شهرستان با تکمیل ظرفیت های فیزیکی و ساختمانی خود، ارتقای سطح تحصیلی و پذیرش طلاب در سطح 3 را با توجه به اساتید برجسته حوزی در سطح بابل درخواست کرده اند و با توجه به رویکرد مرکز مدیریت کشور برای تمرکز زدایی، این مهم گامی بلند در ارتقای دیگر مدارس علمیه شهرستان خواهد بود.

معاون حوزه علمیه بابل با اشاره به پایان یافتن آزمون کتبی در مدارس علمیه، گفت: آزمون شفاهی تا پایان هفته آینده در سطح مدارس علمیه بابل با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان و حضور بسیاری از طلاب و اساتید در امور تبلیغی در این ماه مبارک به پایان می رسد.

وی از برگزاری دروس تخصصی علوم اسلامی در مدرسه علمیه فیضیه مازندران از سال آینده تحصیلی خبر داد و افزود: از سال آینده تحصیلی طلاب دانش پژوه در رشته علوم اسلامی با گرایش حقوق و قضای اسلامی در مدرسه علمیه فیضیه مازندران مورد پذیرش قرار می گیرد که این مهم با ظرفیت 20 طلبه انجام می شود./1313/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات