۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۵۶۳۹۶۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نقدهای منصفانه رسانه‌ها نقش مهمی در ارتقای کشور دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به فعالان رسانه‌ای، گفت: نقدها را منتشر کنید و هراسی نداشته باشید؛ زیرا نقدهای منصفانه و بی‌طرفانه می‌تواند بسیار مؤثر باشد.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مدیران رسانه‌های استانی، با اشاره به حساسیت فعالیت در عرصه خبر، اظهار کرد: اخبار و خبرگزاری‌ها حساسیت زیادی دارد و از سوی دیگر غفلت آنها جنجال‌آفرین و غیرقابل‌جبران است.

وی با تأکید بر اینکه خبرگزاری‌ها نباید غفلت کنند، ادامه داد: باید فعالان این عرصه فاکتورهایی که برای خبر مناسب لازم است را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: کیفیت تهیه خبر، قدرت گزینش و خلاصه‌نویسی در عین حالی که تصرفی در خبر صورت نگیرد می‌تواند خبر را برجسته کند.

وی با بیان اینکه خبرنویسی هنرمندی خاصی می‌طلبد، افزود: نوشتن تیتر خبر نوعی هنرمندی است و باید با ظرافت و دقت و به‌روز باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: رشد و گسترش دانش و بینش جامعه در بسیاری از موارد مرهون زحمات خبرنگاران خبرگزاری‌هاست.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: خبرگزاری‌های مذهبی درواقع نهاد حاکمیتی و وابسته به نظام هستند؛ ازاین‌رو باید به دور از جناح تفکر و سلیقه و بدون در نظر گرفتن صلاحیت جناحی برای انتشار اخبار صحیح همت کند.

وی خطاب به فعالان رسانه‌ای، اظهار کرد: نقدها را منتشر کنید و هراسی نداشته باشید؛ زیرا نقدهای منصفانه و بی‌طرفانه می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به خبرنگاران با تأکید بر اینکه باید سخنان حق را هم پوشش دهید و مسائل کشور را به‌طور واضح پوشش دهید، افزود: تنوع، نقد، گزارش و برجسته کردن نقطه اوج خبرها از مسائلی است که باید مورد نظر خبرنگاران باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خاتمه تصریح کرد: همچنین در فعالیت رسانه‌ای باید رعایت اعتدال که زمینه تقواست مورد توجه فعالان این عرصه باشد./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات