۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۵۶۳۲۴۷
لاریجانی:

دست یابی به هنر اسلامی نیازمند تعریف مفاهیم دینی از رسانه است

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که باید تعریفی متناسب با مفاهیم دین از رفتار رسانه ای داشته باشیم، گفت: زبان هنر وقایع را برای تاثیر گذاری بر اراده ها روایت می کند.
علی لاریجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی عصر امروز در آیین افتتاحیه ساختمان جدید دانشکده دین و رسانه که در سالن اجتماعات این دانکشده برگزار شد، با تاکید بر این که زبان هنر بر اراده ها تاثیر می گذارد، اظهار داشت: زبان هنر وقایع را برای تاثیر گذاری بر اراده ها روایت می کند.

رییس مجلس شورای اسلامی وجود اندیشکده ها را برای تولید اندیشه هنری و اسلامی امری ضروری دانست و گفت: همگرایی صمیمانه با مردم از اساسی ترین رسالت های رسانه در عصر حاضر است.

لاریجانی با اشاره به زیرساخت های فراهم شده در ساختمان جدید دین ورسانه، فراهم شدن این زیر ساخت ها را امری ضروری توصیف کرد و عنوان داشت: سنوات گذشته(زمانی که وزیر فرهنگ و ارشاد بودم) رهبر معظم انقلاب نامه ای محرمانه برای من نوشته بودند که در متن آن مفاهیم خاصی بود که توصیف جایگاه و نقش دین در رسانه را به درستی روایت می کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که با گذشت چندین سال از این نامه تصور می کنم هویت محرمانگی این نامه برداشته شده است، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در این نامه چنین نگاشته بودند که«کشورهایی که توفیقاتی در توسعه علمی کسب کردند هموراه در عرصه های هنری صاحب مکتب شده و آثاری مبنایی را در حوزه هنر تدوین و تولید کرده که منجر به ایجاد سبک های مکتب ساز شده است»

وی ادامه داد: سخن رهبری معظم انقلاب این بود که«کشور اسلامی ایران با ماهیت اسلامی ممزوج و مانوس شده است باید هنرمندان ما صاحب سبک باشند و با آثار خود مکتبی متقن و در شان انقلاب اسلامی تولید کنند» که البته من معتقدم برای دست یابی به چنین افقی باید متخصان ما هم هویت هنر را به درستی شناخته و هم در مبانی رفیع دین غور کرده باشند.

لاریجانی در ادامه سخنان خود به آثار برخی از هنرمندان اشاره داشت و گفت: برای ظهور مکتب نیازمند تراوشات مبنایی تر در حوزه دین  و رسانه داریم؛ این در حالی است که برخی از آثار در حوزه تلوزیون از جنس همین معنا و والگوی فکری است.

وی افزود: برای مثال داستان«کمی دیر تر» با قلم سید مهدی شجایی و کتاب«شیخ اشراق» اثر دکتر یثربی از آثاری است که حدودی از هنر با دین ممزوج و اوصاف عرفانی و معنوی را در قاب هنر روایت کرده اند و  فیلم سینمایی محمد(ص) از جمله همین آثار هنری است.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر این که باید تعریفی متناسب با مفاهیم دین از رفتار رسانه ای داشته باشیم، گفت: برای ظهور مکتب هنری با ادبیات اسلام نیاز به مجاهدت های فراوانی است که امیدواریم بزودی از این محافل علمی شاهد چنین آثاری باشیم./837/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات