۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۶۲۵۰۱
امام جمعه موقت شیروان:

نیمه شعبان بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ مهدوی است

حجت‌الاسلام عزیزی با تأکید بر برگزاری برنامه‌های کیفی و مردمی در ماه شعبان، گفت: نیمه شعبان بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ مهدوی است.
حجت الاسلام محمود عزیزی- امام جمعه موقت شیروان

حجت‌الاسلام محمود عزیزی، امام جمعه موقت شیروان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت اعیاد شعبانیه، بر برگزاری کیفی و مردمی جشن‌های این ایام تأکید و اظهار کرد: مشارکت مردم در برگزاری جشن و مناسبت‌ها بسیار مهم است؛ اما جشن‌های نیمه شعبان باید به‌گونه‌ای برگزار شود که امیدآفرین، آموزنده و موردپسند حضرت ولیعصر (عج) باشد.

وی نقش مردم و هیئات مذهبی را در برگزاری این جشن‌ها بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: نباید اجازه ورود آسیب‌ها به این مراسم داده شود که در این راستا می‌توان از ظرفیت هیئات مذهبی، مردم، اقشار مختلف علمی و دانشگاهی، روحانیان و به‌ویژه جوانان در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم ولادت باسعادت امام عصر (عج) بهره گرفت.

حجت‌الاسلام عزیزی تصریح کرد: تبیین صحیح مفهوم انتظار، ویژگی جامعه منتظر و حکومت جهانی مهدوی (عج) در کنار مراقبت، اجرای مناسب و به دور از هر گونه انحراف و باور نادرست از مهم‌ترین وظایف و رسالت مردم و مسؤولان نهادهای فرهنگی در جامعه است.

وی با بیان اینکه نیمه شعبان بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ مهدویت است، افزود: این اعیاد بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ مهدویت برای نسل جوان است؛ ازاین‌رو ما باید در کنار تنوع برنامه‌ها، اخلاق مهدوی را نیز در جامه ترویج دهیم.

حجت‌الاسلام عزیزی ادامه داد: درواقع ما معتقدیم دلیل عمده اهمیت معرفت و شناخت امام زمان (عج) همین اخلاق مهدوی است و انتظار واقعی زمانی حاصل می‌شود که مردم امام شناس باشند و معرفت لازم را با بصیرت فراگیرند./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات