۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۵۶۱۷۸۹

هشدار عضو ارشد حزب الله به ورود نظامیان کشورهای عربی به سوریه

نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان نسبت به هر گونه تصمیم کشورهای عربی برای ورود نظامیان خود به سوریه واکنش نشان داد و آن را یک نوع اشغالگری دانست.
شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان طی نشستی که تحت عنوان مبعث نبی اکرم (ص) و آغاز ماه شعبان با حضور علمای صور و منطقه برگزار شد، گفت: مسیر جبهه مقاومت لبنان در ایستادگی، صبر، فداکاری، عدم پیروی از ظالمان و خضوع و خشوع در برابر آن‎ها موجب شده است که لبنان در منطقه به پیروزی‎های بسیار ارزشمندی مقابل رژیم صهیونیستی و جریان تروریستی و تکفیری بدست بیاورند.

وی افزود: کسانی که در برابر آمریکا خضوع و خشوع کرده‎ و با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار ساخته اند، اکنون ضعیف، ناتوان و شکست خورده‎اند.

رییس شورای اجرای حزب الله لبنان تاکید کرد که پیروی و ارتباط با رژیم صهیونیستی موجب شده است که دشمنان جرات تجاوز به سوریه و غزه پیدا کنند.

خوشحالی ابتر برخی از کشورهای عربی از حمله نظامی آمریکا به سوریه

وی ادامه داد: برخی از کشورهای خلیج بیش از دیگران از تجاوز قوای سه گانه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه و تجاوز رژیم صهیونیستی به فرودگاه تیفور خوشحال شدند و به تشویق آنان پرداختند، اما همه آمال و آرزوهایشان بار دیگر محقق نشد و به اذغان رسانه‎های رژیم صهیونیستی این تجاوزها هیچ گونه دستاورد نظامی نداشت.

حجت الاسلام دعموش تصریح کرد: پیروی ذلیلانه از آمریکا و کشورهای غربی و نیاز به آن‎ها موجب شده است که کشورهای عربی به یک صندوق مالی برای آمریکا تبدیل شوند تا هر وقت نیازداشتند از آن پول بردارند و نشست‎ و بیانیه‎های عربی بی ارزش شوند.

وی ادامه داد: آمریکا پس از شکست در سوریه و عدم دستیابی به اهداف شوم خود در این کشور درپی جایگزین کردن کشورهای عربی به جای خود در سوریه است، بر این اساس از برخی کشورهای حاشیه خلیج {فارس} خواسته که نیروی نظامی به سوریه اعزام کند تا از اهل سنت ساکن در شمال این کشور حمایت کنند. آمریکا در حالی به چنین اقداماتی دست می‎زند و کشورهای عربی نیز با آن همکاری می‎کنند که حمایت از اهل سنت فلسطین در برابر رژیم تروریستی صهیونیستی هیچ اهمیتی برای آن‎ها ندارند.

نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان ورود بدون اجازه هر کدام از کشورهای عربی به سوریه و بدون هماهنگی با حکومت مرکزی، غیرقانونی و اشغال این کشور دانست و اظهار داشت: اشغال سوریه فرق نمی‎کند که از سوی آمریکا، داعش و جبهه النصره باشد یا از سوی نظامیان کشورهای عربی.

وی تاکید کرد که سوریه و همپیمانانش برای تکمیل پیروزی‎های خود بر علیه دشمنان مصمم هستند و با هر گونه اشغالگری با هر عنوانی که باشد، مقابله می‎کنند.

گفتنی است «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان، دو سال گذشته گفت که عربستان در امور دیگران دخالت نمی‌کند و دفاع از خود را نیز حق خود می‌داند و از دیگران هم می‌خواهد در امورش دخالت نکنند. این سخن ملک سلمان پس از دوسال بار دیگر در رسانه های عربی و غربی مطرح می شود. 

یش‌بینی می شد که عربستان می تواند 150 هزار نیرو از خاک ترکیه به سوریه اعزام کند اما چنین اقدامی باوجود برگزاری مانورهای نظامی متعدد با کشورهای همچون مصر و سودان محقق نشد، عربستان و هم پیمانانش پس از گذشته ۲ سال بار دیگر درپی تحقق این هدف شوم خود هستند.

هدف اعلام شده از این دخالت نظامی، مبارزه با تروریست عنوان شده؛ اما هدف واقعی، پشتیبانی از معارضان مسلح برای براندازی دولت سوریه و تغییر موازنه قوا است، مخصوصا پس از پیشروی‌های گسترده‌ای که نیروهای سوری با پشتیبانی هوایی روسیه در مناطق مختلف به دست آوردند.

عربستان حریصانه درپی دو چیز است:

۱. فرار از هر گونه شکست سیاسی و روحی در سوریه و انتقام از دولت این کشور پس از آن‌که در طول هفت سال میلیاردها دلار برای براندازی دولت سوریه هزینه کرده است. 

۲. تشکیل ائتلاف سیاسی و نظامی «سنی» در مقابله با «محور ایرانی» که سوریه یکی از اضلاع اصلی آن است و به کارگیری تمام امکانات نظامی و مالی برای رسیدن به این هدف.

اعزام نیروهای سعودی، ترکی و کشورهای خلیج [فارسی] در چارچوب برنامه‌ریزی آمریکا انجام می‌گیرد؛ سناتور «لنزی گراهام» در سپتامبر سه سال گذشته در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که آمریکا در حال فراهم آوردن مقدمات برای اعزام صد هزار نیرو به سوریه برای مبارزه با داعش است که 90 هزار نفر از آنها از کشورهای عربی است و باقی از کشورهای غربی. در آن زمان امارات از این اقدام استقبال کرد و «انور قرقاش» وزیر دولت امارات در امور سیاست خارجه اعلام کرد که امارات از اعزام نیرو به سوریه در صورت درخواست استقبال می‌‌کند.

عربستان بیش از ۲ ساله که در یمن زمین‌گیر شده است، کشوری فقیر که نه سلاح پیشرفته دارد، نه تانک دارد و نه هواپیما، بنابراین عربستان در سوریه در مقابل هواپیماهای روسی می‌خواهد چه کند؟ ارتش سوریه نیز در جنگ‌های شهری خبره شده‌ و از حمایت ایران و حزب الله نیز برخوردار است./994/ب۹۱۵

 

ارسال نظرات