۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۶۱۴۰۲
سرمقاله؛

تأملات موشكی!

حملات موشكی حزب الله و حماس نشان داد اتفاقاً گفتمان موشكی، گفتمان امروز دنیاست. چرا كه رژیم صهیونیستی پس از ۵۰ سال سلطه، كشتار و غصب سرزمین مردم فلسطین تنها با گفتمان موشكی حاضر به عقب ‌نشینی و پذیرش شكست شد.
حمله موشکی

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه رسالت در سرمقاله‌ای آورده است:

 1- فروردین 95 توئیتی در صفحه شخصی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی منتشر شد. در این توئیت آمده بود: «دنیای فردا دنیای گفتمان است نه موشك‌ ها.» این توئیت با واكنش تند محافل داخلی روبه‌رو شد. به دنبال آن یك مشت جیره‌خوار اجنبی و اهل فتنه، رزمایش موشكی نیروهای مسلح و نمایش شهرهای موشكی را به سخره گرفتند و آن را ماجراجویی تلقی كردند. بعد از آن مرحوم هاشمی رفسنجانی تأكید كرد: «تقویت قدرت موشكی كشور را لازم می دانم.» معلوم شد آن توئیت توسط معاون سردبیر سایت بدون هماهنگی روی خروجی سایت رفته بود!

حملات موشكی حزب الله و حماس در جنگ‌های 33 روزه ، 8 روزه ، 52 روزه و ... نشان داد اتفاقاً گفتمان موشكی، گفتمان امروز دنیاست. چرا كه رژیم صهیونیستی پس از 50 سال سلطه، كشتار و غصب سرزمین مردم فلسطین تنها با گفتمان موشكی حاضر به عقب ‌نشینی و پذیرش شكست شد. امروز كه دولت سوریه موفق شده است آخرین پایگاه‌های تروریست‌ها را در این كشور منهدم كند، آمریكا، انگلیس و فرانسه به عنوان حامیان اصلی تروریست‌ها در منطقه به گفتمان موشكی روی آورده‌اند. سحرگاه شنبه برای دومین بار آمریكا به بهانه ‌های واهی دست به این اقدام زد.

2- ترامپ بدون اجازه از كنگره و بدون مجوز شورای امنیت پس از شكست‌های پیاپی در شورای امنیت سازمان ملل دست به این تجاوز نظامی زد. او با آنكه بوش و اوباما را در ایام انتخابات مذمت می كرد که با 7 تریلیون دلار هزینه نتوانسته است به اهداف خود در خاورمیانه برسد و هزینه‌كردن در این منطقه را نادرست و دیوانگی تلقی كرده بود، اما عملاً وارد یك ماجراجویی خطرناك شد كه نمی‌تواند از تبعات آن بگریزد.

او برای اینكه شریك جرمی پیدا كند انگلیس و فرانسه را هم با خود همراه كرد و عملاً این دو كشور و اتحادیه اروپا را شریك جنایت خود كرد تا از هزینه‌های آن بكاهد.

موشك‌های شلیك شده در این دو حمله هوایی عمدتاً توسط سامانه ضدموشكی سوریه در هوا منهدم شد. خسارت‌های ناشی از این حملات آن قدر ناچیز است كه نمی‌شود آن را ذكر كرد. قدرت‌نمایی مردم دمشق در محكومیت این حملات و خوشحالی آنها از شكست این پروژه نشان می‌دهد آمریكا‌یی‌ها به اهداف خود نرسیدند و آن را فقط یك بزن در رو تلقی كردند. اما فواید آن دو حمله برای جبهه مقاومت بی‌شمار  است. مقاومت می تواند به بهانه این حملات «صوری» با همان منطق نظامی گری آمریكا؛ پایگاه‌های آمریكا و رژیم صهیونیستی را مورد هدف موشكی قرار دهد و این پیام را به واشنگتن، لندن و پاریس منتقل كند كه دوران بزن در رو گذشته است. خط مقاومت سال‌هاست برای مقابله با تجاوز و جلوگیری از جنایت، هر هزینه‌ ای را پذیراست. این مقطع، طلایی‌ترین فرصت برای تحمیل هزینه‌های جدید به آمریكا و رژیم‌ صهیونیستی است و باید از آن به نحو احسن استفاده كند.

ناوگان آمریكا در خلیج فارس و پایگاه‌های آمریكا در منطقه می تواند هدف «تأملات موشكی» جبهه مقاومت به ویژه ایران باشد. سرزمین‌های اشغالی همانند یك سیبل بزرگ فراروی مقاومت در غزه، لبنان و نیز سوریه است. كافی است سمت و سوی موشك‌ها را به سوی هدف نشانه‌گیری كنیم، هر جا موشك‌ها فرود آیند آنجا هدف است.

3- انهدام موشك‌های شلیك شده در هوا نشان داد كه سامانه‌های دفاعی مقاومت خوب عمل می‌كنند، ضمن اینكه هنوز از سامانه‌های جدید استفاده بهینه نشده است. در عوض، سامانه‌های دفاع موشكی آمریكا در سرزمین‌های اشغالی و نیز عربستان نشان دادند كه از كارآمدی لازم برخوردار نیستند. لذا می توان حملات «صوری» و «مشقی» دشمن را با حملات جدید و خونین و واقعی پاسخ داد تا آنها برای همیشه طعم شكست را بچشند و سر جای خود بنشینند.

آمریكا را باید به كام یك جنگ جدید كشید، درست از همان چیزی كه وحشت دارد و از آن پرهیز می‌كند. ظرفیت افكار عمومی جهان و داخل آمریكا امروز به گونه‌ای است كه اجازه ماجراجویی جدید به سران جنایتكار آنها را نمی دهد. به زودی آنها خواهند دید از كوه موشك ‌آنها فقط «موش» زاییده می‌شود. آمریكایی‌ها هر چه در غرب آسیا هزینه كنند، زیان می‌كنند. این هزینه و فایده را شاید پنتاگون و سیا و وزارت خارجه آمریكا نفهمد، اما وزیر خزانه‌داری آمریكا می‌فهمد. این فهم جلوی ماجراجویی آنها را خواهد گرفت.

هارت و پورت غرب را كه امروز به گفتمان موشكی فروكاهیده شده، می توان با تأملات موشكی به خوبی پاسخ داد. اگر جبهه مقاومت به این مهم جهت اقدام، امروز فكر نكند فردا خیلی دیر است.

4- تجاوز ‌آمریكا به سوریه هیچ دستاورد نظامی نداشت، فقط یك رجزخوانی جنگی برای جبران شكست تروریست‌ها در غوطه‌ شرقی است. اینكه وزیر جنگ آمریكا اعلام می‌كند: «محدود بود و پایان یافت» و نیز ترامپ در توئیت خود می‌نویسد: «خواستیم پیامی به ایران و سوریه بدهیم»، این دو پیام را باید درست فهمید و خوب دریافت كرد. مفهوم این پیام ها این است كه تأملات موشكی، مقاومت را به سوی مقابله به مثل نبَرَد. این ما هستیم كه تعیین می‌كنیم چه كسی چه قدر باید تنبیه شود. وزیر جنگ آمریكا دروغ می‌گوید حملات محدود بوده و پایان یافته است. آنها دوباره به همین راهبرد روی می‌آورند چون حمله موشكی اول بی‌پاسخ ماند، آنها به این حمله دست زدند. اگر این هم بی‌پاسخ بماند، حمله جدیدی در راه است.

علت اینكه ترامپ روز بعثت نبی اكرم (ص) این پیام را همراه با حمله موشكی به ایران و سوریه و به طور طبیعی به روسیه می‌دهد، آن است كه می خواهد بگوید اینکه می گویند فلسفه بعثت پیامبر اسلام (ص) اتمام و تكمیل «اخلاق» بوده، ما آن را قبول نداریم، ما به هیچ قاعده اخلاقی و حقوقی اعتقاد نداریم، هر وقت بخواهیم، به هر كجا بخواهیم، حمله می‌كنیم و هر وقت هم بخواهیم، آتش‌بس می‌دهیم. با هر كه بخواهیم معاهده می‌بندیم و هر وقت بخواهیم، همان را  نقض می‌كنیم. با چنین دشمنی چه باید كرد؟! تأملات موشكی به ما می‌گوید از  همان جایی كه ضربه می‌خورید، ضربه را، آن هم با موشک های نقطه زن وارد كنید! فیلسوفان سیاسی جنگ در ‌آمریكا زمانی كه به پایان تاریخ فكر می كردند و به این نتیجه رسیدند كه نمی توان گفتمان لیبرال دموكراسی غرب را با گفتگو پیش ببرند، امروزدستان همه آنها روی ماشه موشكی است. كل پارادایم غرب در مواجهه با انقلاب اسلامی و اندیشه‌های نورانی پیامبر اعظم (ص) پس از شكست مدل‌های به روز شده لیبرالیسم، امروز محدود به گفتمان موشكی است. هیچ اثر و آثاری از گفتگوی تمدن‌ها دیده نمی‌شود.

شكست فضاحت‌ بار تروریست‌ها در سوریه و عراق، آنها را به این وادی كشانده است. دوراندیشی مقامات نظامی جمهوری اسلامی پس از جنگ در مورد «تأملات موشكی»، ستودنی است. اینكه امروز غرب برای مذاكرات موشكی التماس می‌كند و به دروغ، عمل به تعهدات خود در برجام را موكول به آن كرده، همین ضربه‌پذیری در این وادی است.

جبهه مقاومت نباید در ضربه وارد كردن از این نقطه كه دشمن از آن هراس دارد، به خود تردید راه دهد. اگر به راهبرد «بزن در رو»ی غرب در این باره پاسخ ندهیم، قطعاً از همین نقطه ضربه می‌خوریم./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: رسالت

ارسال نظرات