۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۵۶۱۳۰۰
امام جمعه فاروج:

روحانیان توجه ویژه‌ای به ظرفیت تبلیغی مدارس داشته باشند

حجت‌الاسلام قلی زاده با تأکید بر اینکه باید روحانیان توجه ویژه‌ای به ظرفیت تبلیغی مدارس داشته باشند، گفت: امروز به دلیل مواجهه جوانان و نوجوانان با تهاجم فرهنگی و چه‌بسا حضور کمتر بعضی از جوانان در مراکز مذهبی و فرهنگی، لازم است که ما روحانیان به آنها مراجعه کنیم.
امام جمعه فاروج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عباسعلی قلی زاده، امروز در نشست با روحانیان مبلغ و طرح هجرت، با اشاره به اهمیت فعالیت روحانیان در روستاها و مراکز جمعیتی، اظهار کرد: وجود روحانی در میان مردم می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کرده و باعث خیر و برکت برای آن‌ها شود.

وی افزود: اگرچه سختی‌ها و مشکلات در مسیر تبلیغ دین زیاد است؛ اما روحانی می‌تواند با توسل به درگاه خداوند و با صبر و تلاش بیشتر، این ناهمواری‌ها را برطرف کرده و نهادهای دینی نیز همچون همیشه یاور و پشتیبان آنها خواهد بود.

حجت‌الاسلام قلی زاده با بیان اینکه در این راستا ارتباط با مدارس از اهمیت بسزایی برخوردار است، به اهمیت ارتباط بیشتر روحانیان با جوانان و نوجوانان پرداخت.

وی گفت: امروز به دلیل مواجهه جوانان و نوجوانان با تهاجم فرهنگی و چه‌بسا حضور کمتر بعضی از جوانان در مراکز مذهبی و فرهنگی، لازم است که ما به آنها مراجعه کنیم.

حجت‌الاسلام قلی زاده افزود: بهترین مکان برای دسترسی به جوانان و نوجوانان مدارس است؛ به‌گونه‌ای که با حضور در مدارس می‌توان زمینه جذب آنها را به مسجد و اماکن مذهبی فراهم کرد.

وی افزود: رسالت ما در اجرای برنامه‌های فرهنگی روزبه‌روز سخت‌تر و مشکل‌تر می‌شود و فقط تلاش و فعالیت بی‌وقفه می‌تواند بخشی از مشکلات فرهنگی موجود را حل کند.

حجت‌الاسلام قلی زاده اضافه کرد: امید است با الگو قرار دادن سیره و روش ائمه (ع) در زندگی بتوانیم در راه رضای خداوند متعال گام برداریم و عبادت و بندگی و صبر در راه رضای معبود را پیشه خود سازیم.

امام جمعه فاروج در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت توجه به تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، توجه به استفاده بهینه از منابع آب و کشاورزی و توجه به برگزاری مراسم مذهبی و تشکیل ستاد در روستاها تأکید کرد./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات