۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۵۶۰۸۳۴
آیت الله سبحانی:

مکتب شیعه مکتب عقلانیت و تفکر است

حضرت آ‌یت الله سبحانی تأکید کرد: شیعه مکتب عقلانیت است و تفکر است نه تحجر که بنشیند و هرکس که هرچه گفت بپذیرد.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تسلیت شهادت امام کاظم(ع)  گفت: یکی از افتخارات حضرت حدیثی در کافی خطاب به هشام بن سالم است که درباره عقل و اهمیت آن بحث کرده و مکتب شیعه را معرفی می کند.

وی افزود: بر خلاف اهل حدیث و بخشی از اشاعره که به عقل اهمیت نمی دهند امام کاظم(ع) می فرماید شیعه مکتب عقلانی است و تفکر است نه تحجر که بنشیند و هرکس که هرچه گفت بپذیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که طلاب باید روایت امام هفتم در باب عقل و جهل کافی را با دقت مطالعه کنند، اظهار داشت: این روایت اهمیت عقل را در مکتب شیعه به خوبی تبیین می کند.

وی ادامه داد: اشاعره به قدری به عقل اهمت نمی دهند که شیخ اشعری در کتاب خود می گوید اگر حق تعالی بچه صغیر شیرخوار را به دوزخ ببرد  اگرکافری مانند فرعون را به بهشت ببرد عین عدل است در حالی که این ها نشانه بستن راه عقل است، در قادر بودن خداوند متعال شکی نیست اما می گوییم که این کارها را نمی کند.

حضرت آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود را با اشاره به تلفات تصادفات جاده ای در ایام نوروز ابراز داشت: در ایام تعطیلی 16 هزار نفر در جاده ها کشته شده اند یعنی 16 هزار سرمایه از دست رفته است و 179 هزار نفر زخمی ها داشتیم، رسانه ها به جای این این که در ایام عید مردم را به سفر فرا بخوانند باید آن ها را به تقوا، صله رحم و مسجد دعوت کنند، تلفات جاده ای باید کنترل شود و باید برای این موضوع فکری کرد./1323/

ارسال نظرات