۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۵۶۰۷۸۴
رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

تبیین شعار سال برای مردم رویکرد تبلیغی روحانیان باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: روحانیان و مبلغان باید شعار حمایت از کالای ایرانی را برای مردم تبیین و زمینه را برای تحقق این مهم فراهم کنند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیران مدارس علمیه استان، با اشاره به رسالت روحانیان در رابطه با شعار سال، اظهار کرد: ما باید هر سال شعار سال را تفسیر کنیم؛ زیرا رهبری به‌صورت کارشناسی اسامی سال را انتخاب و اعلام می‌کنند.

وی افزود: سخنرانی ابتدای سال رهبری به‌اندازه‌ای برد دارد که یکی از مقام‌های خارجی گفته بود هر چه ما یک سال کار می‌کنیم یک سخنرانی رهبری تمام رشته‌های ما را پنبه می‌کند؛ زیرا این سخنرانی خط و نشان یک‌ساله بوده و مسیر یک سال کشور را تعیین می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: درواقع خرید کالای ایرانی یک تیر و چند هدف است؛ زیرا وقتی کالای ایرانی می‌خریم انبارها خالی شده و تولیدگران تشویق می‌شوند، بیکار شده‌ها به سرکار برمی‌گردند و بیکاران در تولیدات جدید دارای اشتغال می‌شوند.

وی تصریح کرد: اگر کالای ایرانی بخریم کارخانه ما تعطیل نشده و کارگر بیکار نمی‌شود و از سوی دیگر دشمنان این‌گونه کالاهای بنجل خود را وارد کشور نمی‌کنند؛ ازاین‌رو باید خودمان به خودمان احترام بگذاریم و شخصیت ایرانی بودن خود را له نکنیم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: بنا به فرموده امام علی (ع) باید با کم خودمان بسازیم و به دیگران وابسته نشویم؛ این ارزشمند است که به کالای خود بسازیم ولو از نظر کیفیت به پای خارجی‌ها نرسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه تا تولید خریدار نداشته باشد مولد تشویق نمی‌شود، خاطرنشان کرد: روحانیان باید این موضوع را برای مردم تبیین کنند.

وی ادامه داد: الآن مسئله مهم ما نظامی و سیاسی و برجام نیست بلکه موضوع اصلی اقتصاد است؛ زیرا اگر در اقتصاد ضربه بخوریم در مابقی حوزه‌ها هم ضربه می‌خوریم؛ چراکه اگرچه اقتصاد زیربنا نیست اما در پیشرفت جامعه نقش کلیدی دارد./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات