۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۶۰۱۰۳
رییس اداره اوقاف فردوس:

۶۷ هزار نفر به زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه فردوس مشرف شدند

رییس اداره اوقاف شهرستان فردوس گفت: در طول اجرای طرح آرامش بهاری ۶۷ هزار نفر به زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان فردوس مشرف شدند.
نوروز در بقاع متبرکه

حجت‌الاسلام محمد الهی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند به اجرای طرح آرامش بهاری در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه اشاره کرد و اظهار داشت: طرح مذکور در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: طرح آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نورزی از 25 اسفندماه تا 15 فرودین‌ماه  در بقاع متبرکه اجرا شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس از اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم(ع)، امامزاده سلطان ابوالقاسم روستای سرند، امامزاده سلطان احمد روستای مهوید و امامزاده سید جلیل روستای امرودکان فردوس خبر داد و افزود: این طرح در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اماکن متبرکه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام الهی اعلام کرد: در این طرح برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله مراسم لحظه تحویل سال، قرائت زیارت آل‌یاسین، مدیحه‌سرایی، عطرافشانی و گلباران قبور امامزادگان، برگزاری جشن امام علی(ع)، مراسم سوگواری حضرت زینب(س)، ویژه برنامه روز جمهوری اسلامی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه مراسم تحویل سال‌ نو در جوار بقاع متبرکه با حضور ائمه جمعه، روحانیان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف برگزار شد، مطرح کرد: این مراسم با قرائت قرآن، سخنرانی، اجرای برنامه‌های مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، قرائت زیارت آل یاسین و دعای تحویل سال‌نو برگزار شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس به برپایی خیمه‌های معرفت در جوار امامزادگان اشاره کرد و یادآور شد: در طول اجرای طرح خیمه‌های معرفت با حضور روحانیان و مبلغان اعزامی از قم و بومی استان با هدف خدمت‌رسانی فرهنگی به عموم زائران و مسافران به ویژه نسل نوجوان و جوان برپا شد.

حجت الاسلام الهی اظهار کرد: خیمه‌های معرفت شامل غرفه‌های پاسخگویی به سؤالات شرعی، مشاوره دینی و مذهبی، مشاوره خانواده، غرفه چندرسانه‌ای، غرفه قرآن بخوانیم، جایزه‌بگیریم و غرفه کودک و نوجوان بود که مورد استقبال خوب زائران و مسافران قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری با پایان مسافرت‌های نوروزی مسافران در 15 فروردین‌ماه به کار خود پایان داد، اضافه کرد: در ایام نوروز تمام بقاع متبرکه شهرستان فردوس به صورت شبانه‌روزی آماده استقبال از میهمانان و مسافران نوروزی بودند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس با بیان اینکه طرح آرامش بهاری بسیاری از از خلأهاي فرهنگي در جامعه را پوشش می‌دهد، تبیین کرد: در طول اجرای طرح آرامش بهاری 67 هزار  نفر به زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان فردوس مشرف شدند.

حجت الاسلام الهی از آماده سازی ۲۷ باب زائرسرا و سوئیت  جهت اسکان مسافران در جوار بقاع متبرکه خبر داد و خاطرنشان کرد: طی مدت اجرای طرح 4 هزار و 200 زائر در زائرسراها و سوئیت‌های بقاع متبرکه اسکان دائم و 11 هزار و 950 زائر اسکان موقت داشتند./۸۸۰/ت303/ب1

ارسال نظرات