۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۵۹۸۷۴
امام جمعه موقت شیروان:

ضرورت اشراف روحانیان به مسائل روز جامعه و آسیب‌های عقیدتی

حجت‌الاسلام عزیزی گفت: روحانیان باید به مسائل روز جامعه و آسیب‌های عقیدتی اشراف کامل داشته و پاسخ گوی نسل جوان باشند تا از انحراف نسل جوان جلوگیری شود.
حجت الاسلام محمود عزیزی- امام جمعه موقت شیروان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمود عزیزی، امام جمعه موقت شیروان، امروز در دیدار شماری از روحانیان مبلغ، با تأکید بر غنیمت دانستن فرصت ماه رجب، اظهار کرد: ماه رجب یکی از ماه‌های ویژه خداوند است که شروع آن با فصل نیایش بوده و درواقع تمرین و آمادگی برای ماه‌های شعبان و رمضان است.

وی افزود: رجب ماه مهم خداوند و ماه مقدسات، ارزش‌ها و فضیلت‌ها بوده و ایامی است که انسان‌ها بعد از گم کردن خود و خدا، خود و خدا را پیدا می‌کنند و با عبادت و شب‌زنده‌داری ضمن مقام یافتن در درگاه الهی برای دیگر زمینیان نیز دعا می‌کنند تا شاید بخشش و نعمات الهی شامل آنان شود.

حجت‌الاسلام عزیزی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل قبولی دعا، دعای عمومی است و قطعاً پروردگار جواب دعاهای عمومی را زودتر از هر چیزی اجابت می‌کند، همچنین دعا اگر همراه با صلوات باشد به‌طور قطع بسیار زودتر به اجابت می‌رسد.

وی با اشاره به هجمه‌های دشمن در عرصه فرهنگی، تصریح کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران برای تخریب و تضعیف باورهای دینی جامعه به‌ویژه جوانان متحمل هزینه‌های بسیاری می‌شوند و تلاش دارند تا نظام الهی ما که قوام این نظام جوانان و باورهای دینی آنان است را از پای درآورند.

حجت‌الاسلام عزیزی با بیان اینکه در این میان وجود روحانی مستقر آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: طبق مستندات و تحقیقات انجام شده هر کجا مبلغ و روحانی استقرار پیدا کرده آسیب‌های اجتماعی در آن منطقه کم شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه دشمن امروزه از طریق شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای قصد نفوذ به بنیان خانواده را دارد مبلغان باید خود را به فنّاوری روز مجهز کرده و عرصه تبلیغات را به فضاهای مجازی گسترش دهند.

حجت‌الاسلام عزیزی حضور روحانی در روستا را باعث خیر و برکت دانست و گفت: وظایف روحانیان افزون بر اقامه نماز و بیان احکام شرعی بسیار سنگین است؛ ازاین‌رو روحانیان باید به مسائل روز جامعه و آسیب‌های عقیدتی اشراف کامل داشته و پاسخ گوی نسل جوان باشند تا از انحراف نسل جوان جلوگیری شود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات