۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۵۵۹۷۸۹
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

اعتکاف تطهیر کننده جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با اشاره به اینکه حل مشکلات جامعه پیام اعتکاف است، گفت: اعتکاف همچون آب کُر تطهیرکننده جامعه است که طهارت روح آورده و به وسیله آن جامعه از لحاظ اخلاقی ایمن می شود.
فرحانی

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در مراسم معنوی اعتکاف در مسجد حجازی اهواز، با بیان اینکه اعتکاف در اسلام یک اصل مقدس و عبادتی مستقل و همچون نماز و حج اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: مهمانان خدا به هنگام اعتکاف هدایایی از خدا دریافت می کنند؛ بنابراین باید در جایی که سایرین نیز از این هدایا بهره مند شوند، حضور داشته باشند نه اینکه در خلوتی معتکف و کسی از آنها خبر نداشته باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ملت و مملکت برخوردار از اعتکاف باید سرآمد جهان باشد، اظهار داشت: در اعتکاف پیام خداوند به مردم و پیام مردم به خداوند خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با اشاره به اینکه حل مشکلات جامعه پیام اعتکاف است، گفت: اعتکاف را برای رفع مشکلات مردم و نه جدا شدن از آنها است.

وی افزود: معتکفان پس از سه روز بیراهه نرفته و راه را بر کسی نمی بندند و این پیام فرهنگی اعتکاف است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حجاب و عفاف و مسائل اخلاقی جامعه در اعتکاف ها حل می شود، تصریح کرد: همه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر مسؤول هستیم اما اعتکاف همچون آب کر تطهیرکننده جامعه است که طهارت روح آورده و به وسیله آن جامعه از لحاظ اخلاقی ایمن می شود./۹۴۵۶/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات