۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۵۵۸۸۸۱
حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی:

درس خارج و اجتهاد برای غیر خدا کاری بیهوده است

استاد سطح عالی حوزه علمیه همدان گفت: تمامی علوم عقلی و معرفتی که در حوزه های علمیه تدریس می شوند به دنبال این برنامه ریزی شده تا یک طلبه با هدف خلقت و خدای تعالی آشنا شود.
محمدی قایینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قایینی استاد سطح عالی حوزه علمیه همدان بعد از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) با اشاره به اهمیت مساله تقوا در حوزه های علمیه گفت: طلاب باید برای رضای خدا درس بخوانند و این راه را برای رسیدن به مقام و پست تلقی نکنند.

وی تصریح کرد: حب خدای تعالی سبب می شود تا تمام امراض از دل انسان بیرون رود، چه معنا دارد انسان به دنبال پست و مقام و حزب های که مظاهر دنیا است بروند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه همدان با اشاره به معنای حقیقی حیات ابراز داشت: حیات آدمی در آخرت محقق می شود، حیات دنیوی یکی از وجودات ضعیف از حیات به شمار می رود.

وی در ادامه افزود: انسان عاقل به دنبال حیات اخروی می رود، زینت های دنیا نباید سبب کناره رفتن انسان از مسیر الهی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی ابراز داشت: هدف خلقت رسیدن به کمال است و زینت های دنیوی نباید مانع راه شود و طلاب علوم دینی باید به دنبال با خود سازی در مسیر الهی باقی بمانند.

وی در ادامه افزود: تمامی علوم عقلی و معرفتی که در حوزه های علمیه تدریس می شوند به دنبال این برنامه ریزی شده تا یک طلبه با هدف خلقت و خدای تعالی آشنا شود.

وی در پایان با اشاره به اهمیت تقوا و ایمان در روایات اظهار داشت: تقوا و ایمان تنها راه رسیدن به جایگاه خلیفة الهی است و آدمی نباید گول ظواهر دنیا را بخورد، درس خارج رفتن و اجتهاد برای غیر خدا ضرری بزرگ است./979/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات